
Oficialii români au anunțat joi că, în două zile, vor permite trecerea prin vamă a unui număr de până la 30 de nave care aşteaptă să intre în România din porturile ucrainene de la Dunăre, un semn că schimburile comerciale nu s-au oprit în pofida atacurilor ruseşti asupra porturilor ucrainene.
Traficul pe Dunăre este ultima rută prin care Ucraina poată să îşi exporte cerealele pe calea apelor, după ce Rusia a introdus luna trecută o blocadă de facto asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră. Înainte ca Rusia să se retragă din acordul privind coridorul din Marea Neagră, porturile de la Dunăre erau responsabile pentru aproximativ un sfert din exporturile de cereale ale Ucrainei. Cerealele sunt încărcate pe barje care ulterior trec prin apele teritoriale ale României până în Portul Constanţa, potrivit Reuters.
Datele arată că atât Dunărea cât şi gurile de vărsare ale fluviului sunt aglomerate cu nave care încearcă să ajungă şi să iasă din porturile ucrainene.
La finalul lunii iulie, directorul general al Comisiei Dunării, o organizaţie interguvernamentală care gestionează navigaţia pe Dunăre, a declarat pentru Reuters că ar putea fi nevoie ca porturile interioare ale Ucrainei să fie protejate de atacurile aeriene pentru a reface încrederea şi a asigura continuarea exporturilor de cereale.