Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Rodica Sfâca – 500 Miliardari Ediţia 2011

Rodica Sfaca.jpg
Nume: Rodica Sfâca Avere: 8 milioane de euro Varsta: 56 de ani Resedinta: București Domeniu/Companie: Producție mobilă, imobiliare

În perioadă de criză, segmentele de piaţă cel mai puţin afectate sunt cele reprezentate de extreme: cele mai ieftine produse şi nişa superioară, de lux. Societatea Ronex Producţie, fondată de Rodica Sfâca în 1994, a fost încă de la început reprezentată de mobilierul realizat din lemn masiv, în serii scurte, ceea ce aproape le conferea statutul de unicate. În ultimii trei ani, mulţi producători locali au înregistrat pierderi odată cu scumpirea materiilor prime, a energiei şi a majorării forţei de lucru, ca urmare a creşterii accelerate a salariilor după momentul integrării în UE. La toţi aceşti factori s-a adăugat volatilitatea ridicată a cursului de schimb, ceea ce a provocat falimentul unor producători autohtoni mari, dar lipsiţi de flexibilitate pentru a se adapta rapid la noile cerinţe ale clienţilor de pe pieţele externe. Ronex funcţionează într-o hală ridicată pe un teren situat în zona industrială a Bucureştiului. Investiţia iniţială a fost de 2,3 milioane de euro şi a constat, pe lângă hala de producţie propriu-zisă, în utilajele şi instalaţiile aferente, construirea unui depozit de materii prime şi produse finite şi a unui showroom organizat pe două niveluri.

Deşi s-a reorientat încă de la începutul crizei spre piaţa internă, pe fondul scăderii abrupte a veniturilor populaţiei, cifra de afaceri a Ronex a scăzut la numai 85.000 de euro, de peste trei ori mai puțin comparativ cu doi ani în urmă. Profitul s-a redus şi el la doar 4.000 de euro, însă după cum declară Rodica Sfâca, în această perioadă de recesiune este important să nu înregistrezi pierderi. Pe lângă poziţionarea pe un segment de nişă, mai pretenţios, activitatea de marketing a fost amplificată. Combinarea de stiluri, de tip fusion, între clasic, baroc, rococo până la cele moderne, a creat o expunere mai mare către consumatorii finali. La menţinerea pe profit a companiei a contribuit şi participarea la târgurile specializate, care s-au dovedit a fi deosebit de eficiente.

Vezi care era averea Rodicăi Sfâca în 2010

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii