Automatizarea proceselor specifice comerțului electronic poate genera reducerea cu până la 70% a costurilor magazinelor online din România. Documentarea produselor, controlul prețurilor și plasarea comenzilor către furnizori sunt procesele cel mai des automatizate, potrivit unei analize a dezvoltatorului de software DigiSinergy.
”Roboții vor munci mult mai mult, deci vor avea o valoare adăugată mai mare decât personalul uman existent”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.
Automatizarea unui astfel de proces costă între 7.000 și 9.000 de euro.
După automatizare, costurile asociate proceselor ar putea fi cu până la 70% mai mici și ar permite magazinelor online realocarea angajaților pentru realizarea altor sarcini.
Potrivit lui Lepădatu, angajații magazinelor online fac doar o parte din munca pe care ar trebui să o facă, iar astfel, pierd oportunități.
Magazinele online din România ezită să investească în automatizare, din cauza unei ”lipse de viziune” și pentru că este ”o chestiune de alocare de bugete”.