Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Reinventarea României |
|

Robert Berza, General Manager Fashion Days Group: “Fail fast merge perfect acum”

Pandemia COVID-19 a schimbat fundamental lumea așa cum o știm. Oamenii trăiesc, cumpără și în multe feluri, gândesc diferit, iar consumatorii de pe tot globul se uită la produse și brand-uri printr-un obiectiv nou.
 aboneaza-te
Robert Berza2

Robert Berza, General Manager Fashion Days Group, conturează câteva idei despre cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor în ultimele trei luni și ce tendințe se vor păstra în viitor.

“Sunt lucruri care s-au schimbat foarte tare și sunt lucruri care nu s-au schimbat deloc”, spune el.

Cu toate că shopping-ul online a început în urmă cu câțiva ani, înainte de pandemie o mare parte din conversia consumatorilor care căutau produse online se ducea către magazinele offline. Acum, “clienții caută online și preponderent cumpără online anumite categorii”, continuă Robert Berza.

Dacă înainte de pandemie piața online era cam de 10% din totalul pieței de fashion, după pandemie Fashion Days Group estimează că va ajunge la 25%, ceea ce înseamnă un nivel pe care preconizau să îl atingă abia în toamna lui 2023. Astfel, s-au compactat doi ani și jumătate în două luni și jumătate.

În plus, vânzările la hainele sport, hainele de copii și hainele confortabile s-au dublat, poate chiar triplat față de anul trecut. În schimb, pantofii cu toc și rochiile de seară au fost un pic ignorate. De asemenea, vânzările de home deco au mers strună în perioada asta.

Pe de altă parte, Robert Berza afirmă și că a observat o creștere a plăților cu cardul. Aproximativ 55% din consumatori au ales această variantă.

“Ne doream să existe campanii gratuite pe toate televiziunile în care să spună “e safe să plătiți cu cardul”. Era o investiție gigantică pe care o puteam acoperi mai multe companii pentru a educa poporul în zona asta”, susține Robert Berza.

Totodată, Berza consideră că dacă consumatorul are un brand la care ține, tinde să sară și în noile eforturi pe care brandul le împinge în piață. Însă, în următoarea perioadă prețul va juca un rol important, mai ales pentru cei care au rămas fără job-uri sau le-au scăzut veniturile.

“Cred că oamenii atâta timp cât și-au ales deja o breaslă de branduri cu care sunt înconjurați la bine, vor rămâne și la rău”, mai precizează acesta.

În ceea ce privește brandurile, managerul general al Fashion Days Group susține că “un brand sănătos este imaginea unei companii, în care lucrează o echipă proactivă, cu drive”.

Deși oamenii sunt mai atenți atunci când fac o alegere în materie de cumpărături, sunt totuși deshiși la nou, ceea ce reprezintă o oportunitate pentru noii producători.

“Sunt deschiși la nou tocmai pentru că încearcă să își valorizeze altfel potențialul portofelului, iar brandurile care vin cu valoare ok și cu o comunicare curată și un produs foarte bun cu siguranță pot câștiga de aici”, mai punctează Berza.

Contextul actual a adus și foarte mulți clienți noi pentru Fashion Days Group, iar păstrarea valorilor și comunicarea acestora cât mai corect într-o situație de criză, va face diferența. De asemenea și empatia este necesară în astfel de vremuri incerte.

Robert Berza este de părere că deși este o criză tristă din punct de vedere medical, a reușit să aducă destul de mult bine la suprafață, lucru ce se va vedea în următorii ani.

Ca business, pentru a reuși în perioadă de criză, Robert Berza consideră că este important să nu minți, să te ții de promisiune și să fii cât mai autentic posibil. Îndrăzneala, flexibilitatea și o gândire “out of the box” pot să salveze afacerea în situații de criză.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii