
Richemont a înregistrat o ușoară creștere a vânzărilor în primul trimestru, rezultatele solide ale mărcilor de bijuterii ale grupului compensând scăderile din China ale diviziei de ceasuri de lux, potrivit Bloomberg.
Proprietarul Cartier a raportat o creștere a vânzărilor de 1% la cursuri valutare constante, ajungând la 5,3 miliarde de euro. Compania a declarat că vânzările de bijuterii — care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor și a profitului grupului și care includ și mărcile Van Cleef & Arpels și Buccellati — au arătat reziliență, crescând cu 4%.
Potrivit Bloomberg, acțiunile Richemont au scăzut cu 0,5% la Zurich după creșterile inițiale. Ele sunt în scădere cu 1,3% în ultimele 12 luni. Compania elvețiană, care deține și mărci de ceasuri precum Vacheron Constantin, Jaeger-LeCoultre și Piaget, se confruntă cu cerere în scădere pentru produsele sale scumpe, în special în China, unde clienții au devenit precauți pe măsură ce economia se clatină.
Vânzările în China au scăzut cu 27% în timpul trimestrului, în timp ce divizia de ceasuri a Richemont a înregistrat o scădere generală de 13%.
În contextul unei schimbări generaționale în conducere, Richemont — controlată de miliardarul sud-african Johann Rupert — l-a numit recent pe Nicolas Bos în funcția de CEO al grupului. Compania a declarat că fostul șef al mărcii de ceasuri Vacheron Constantin, Louis Ferla, va prelua conducerea Cartier, producătorul francez de bijuterii – cea mai vândută marcă a Richemont.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.