La cinci ani de la lansare, aplicația financiară globală Revolut a depășit 2,8 milioane de clienți retail în România, prima sa piață din Uniunea Europeană după numărul acestei categorii de clienți și a doua ca mărime la nivel global, după Regatul Unit.
Dacă în momentul lansării Revolut oferea transferuri peer2peer (p2p) instant între clienții săi și servicii de schimb valutar, banca digitală challenger din UE a devenit una dintre cele mai populare instituții financiare de pe piața locală, utilizată ca principalul cont bancar. Peste 70 de funcții și produse au fost propuse clienților, de la Recompense și Magazine la conturi de economisire, de la funcții specifice unui stil de viață global, cum ar fi Sejururi la investiții în mărfuri și criptomonede, de la o aplicație de călătorie la un cont bancar care le permite clienților să plătească precum localnicii, în peste 150 de țări.
”România este una dintre piețele de bază pentru Revolut, nu doar în regiunea Europa Centrală și de Est, ci și în Spațiul Economic European (SEE). Le mulțumim clienților români pentru încrederea pe care ne-o arată și suntem hotărâți să le oferim și mai multe servicii financiare. Obiectivul nostru nu este doar acela de genera schimbări în industria financiar-bancară, dar și să creștem prezența tehnologiei noastre avansate în digital banking pe piața regională, ajutând economia României să devină mai competitivă, iar consumatorii să obțină cât mai mult de la banii lor”, declară Andrius Biceika, Deputy CEO și membru al echipei manageriale Revolut Bank UAB.
Având în vedere popularitatea tot mai mare a băncii digitale în România, Revolut atinge astăzi o rată ridicată de adoptare în rândul populației active pe piața locală (34%) și o bază de clienți puternică în principalele orașe din țară: București, Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Constanța.
Aplicația financiară a atras inițial în principal generația mai tânără, așa-numiții nativi digitali din Generația Z și Millenniali, care o foloseau în principal în timpul călătoriilor și pentru a face plăți către servicii de ridesharing precum Uber, Bolt sau în transportul public local. În perioada pandemiei, pe măsură ce încrederea populației în metodele digitale de plată a crescut, profilul clientului Revolut din România a evoluat și el, atrăgând tot mai mulți reprezentanți maturi din generațiile Millennials și X.
„Am construit un întreg ecosistem financiar cu un cont bancar la baza acestuia, pentru a ajuta clienții să obțină cât mai mult de la banii lor. Azi, clienții preferă Revolut pentru că au mai mult control asupra banilor lor, atât asupra celor care intră în cont, cât și asupra cheltuielilor, economiilor sau investițiilor. Le suntem recunoscători celor aproape 3 milioane de clienți români pentru încrederea arătată și pentru că ne ajută să dovedim că Revolut a reușit cu adevărat să provoace o revoluție în industria financiar-bancară, mai ales în privința modului în care oamenii se raportează zi de zi la banii lor”, afirmă Gabriela Simion, General Manager sucursala Revolut România.
Revolut urmează să îşi deschidă sucursală în România în primul trimestru din 2024, astfel că oricine dorește își poate primi salariul direct în contul Revolut. Compania a acordat deja credite în valoare totală de 90 mil. euro pe piaţa din România, din august 2022 până în prezent, iar soldul depozitelor la vedere, alcătuite din conturile de economii ale celor peste 2,8 milioane de utilizatori ai aplicaţiei, a ajuns la 550 mil. euro, a spus Gabriela Simion.
Lansată la nivel global în 2017, Revolut Business a dezvoltat peste 20 de produse concepute pentru a ajuta companiile care doresc să-și gestioneze mai eficient finanțele și a procesat tranzacții în valoare de peste 110 de miliarde de lire sterline pentru clienții săi din segmentul de business.