Cautare




, Contributor

Social media |
|

Rețelele sociale audio câștigă tot mai mulți adepți. Care e secretul din spatele unei voci?

Clubhouse, dar și alte rețele sociale bazate pe audio reușesc să atragă tot mai mulți utilizatori. Și nu doar atât!  
aplicatii sociale audio

Investitorii alocă milioane de dolari dezvoltării acestor aplicații, în timp ce unele dintre cele mai mari platforme iau în calcul adăugarea de funcții de chat audio, relatează Wall Street Journal într-un amplu material.

Clubhouse, o aplicație socială exclusiv audio, conține conversații cu nume mari din lumea politică și din tehnologie, inclusiv de la Hollywood. Aceasta a reușit performanța de a strânge o finanțare de 100 de milioane de dolari, la o evaluare de 1 miliard de dolari în ianuarie, de la investitori, inclusiv de la firma de capital de risc Andreessen Horowitz, la mai puțin de un an de la lansare. 

Potrivit datelor furnizate de firma de cercetare a aplicațiilor Sensor Tower Inc., Clubhouse a înregistrat luna trecută 2,4 milioane de descărcări lunare, față de 2.000 cât era în septembrie anul trecut.

Ca să nu rateze trendul, și Facebook experimentează funcțiile audio sociale, iar Twitter a adăugat o funcție vocală pentru tweeting și, în același timp, testează un produs separat de cameră audio, numit Spaces.

De asemenea, antreprenorul și investitorul Mark Cuban a declarat că este implicat în construirea unei platforme sociale audio, numită Fireside, care va concura cu Clubhouse.

Noile aplicații sociale atrag figuri importante și o serie de utilizatori, inclusiv interpreți care caută un public, fondatori de startup-uri în căutare de mentorat și videogameri care vor să-și găsească mai mulți colegi. De asemenea, acestea au atras tot mai mulți utilizatori care, în pandemie, au căutat noi modalități de conectare.

Popularitatea podcast-urilor, alături de oboseala pe care Zoom o dă utilizatorilor, a făcut ca aplicațiile audio, precum Clubhouse, să fie deosebit de atrăgătoare. 

Jeremiah Owyang, un analist, consilier și investitor în industria tehnologiei, a numit mediul audio folosind termenul „Goldilocks” (Bucle Aurii), un personaj feminin din povești, pentru a-l descrie mai bine. Potrivit acestuia, mediul audiu nu este la fel de impersonal ca un text, dar nici invaziv precum conținutul video.

Owyang, membru activ al Clubhouse-ului, a declarat că aplicațiile audio au crescut rapid în timpul pandemiei, pe măsură ce oamenii căutau legături sociale, iar conversația live părea să adune mai multă empatie decât chat-urile text.

Totodată, aplicația de chat a Discord Inc. a fost concepută inițial pentru jucători, dar a ajuns la un public mult mai larg în ultimul an. A strâns 100 de milioane de dolari în iunie, la o evaluare de 3,5 miliarde de dolari, iar șase luni mai târziu a strâns încă 100 de milioane de dolari și și-a dublat evaluarea la 7 miliarde de dolari. Compania a declarat, în primăvara anului trecut, că a înregistrat o creștere de 50% a numărului de utilizatori zilnici ai funcției sale audio-vocale din S.U.A.  

De remarcat faptul că acest avans extraordinar al noilor tipuri de rețele sociale vine într-un moment în care Facebook, cea mai mare platformă socială, se confruntă cu controlul autorităților de reglementare care acuză compania de practici anticoncurențiale pentru a-i distruge pe rivali.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii