FacebookTwitterLinkedIn

Profitul net total al celor 10 companii care dețin rețele de supermarketuri și hipermarketuri a fost la finele anului 2015 de 272,19 milioane de euro, cu 97,2% mai mare decât cel din 2014, conform datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, prelucrate de „Forbes România” la cursul de 4,44 lei/euro.

Valoarea totală creanțelor a fost de 633,5 milioane de euro (în creștere cu 5,6%), în timp ce datoriile totale s-au ridicat la 2,45 miliarde de euro (creștere de 9,1%).

Businessul a crescut în 2015, dovadă că și numărul mediu de angajați s-a mărit cu 1.234 față de 2014, ajungând la 66.452 de persoane.

Compania Kaufland România SCS, deținută de firma germană Kaufland Rumanien Warenhandel, a raportat cel mai mare profit net de pe această piață: 146,15 milioane de euro. De asemenea, are cea mai mare cifră de afaceri (2,06 miliarde de euro), în creștere cu 14,7% față de anul precedent.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE SPORT – IUNIE 2016

Pe locul secund în topul afacerilor din retail se află Carrefour România SA, cu o cifră de afaceri de 1,15 miliarde de euro, realizând o creștere de 13% față de 2014.

În decembrie anul trecut, grupul francez Carrefour, al doilea mare operator la nivel mondial şi cel mai mare din Europa, a anunţat parafarea tranzacţiei prin care cumpără 86 de magazine BILLA din România, rețea deţinute de grupul german REWE. În luna iunie 2016, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea rețelei de magazine Billa de către Carrefour.

De remarcat că în 2015, REWE România SRL a raportat o cifră de afaceri de 598,18 milioane de euro, în creștere cu 88,3% față de 2014, fiind cea mai mare creștere procentuală de pe piață.

Toate cele 10 companii au raportat cifre de afaceri fie în creștere fie la nivelul anului precedent.

Alte companii cu creșteri ale businessului: Lidl Discount SRL (21,5%), Metro Cash & Carry România (0,1%), Auchan România (17,9%), Mega Image SRL (26,5%), Selgros Cash & Carry România (3,6%), Profi Rom Food (38,1%) și România Hypermarche SA (0,7%).

Din cele 10 firme analizate, doar România Hypermarche SA (Cora) a raportat pierderi (8,96 milioane de euro) la finele anului trecut.