
Principalele șapte rețele de supermarketuri și hipermarketuri din România au comandat campanii de publicitate TV care au acumulat 28.034 puncte de audiență pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primul trimestru al acestui an. Bugetul de audiență este mai mare cu 2,3% față de același intervalul din 2017 și reprezintă 4,6% din totalul publicității investite pe piața de televiziune.
Pe baza punctelor de audiență – Gross Rating Points (GRP’30) – clienții publicitari cumpără timpi de publicitate la televiziuni. GRP-ul pe targetul comercial este „marfa” tranzacționată, la prețurile reglate de cerere și ofertă (Cost Per Point – CPP).
Compania REWE, care operează rețeaua Penny Market, a comandat spoturi care au acumulat cel mai mare volum de audiență de pe această nișă: 7.332 GRP’30 target comercial. Bugetul este mai mare cu 82,5% față de cel de anul trecut. Este vorba despre campania „100 de ani de România”, dedicată Centenarului Marii Uniri, în care protagonistul este Cabral.
VEZI AICI PE CEI MAI MARI INVESTITORI ÎN PUBLICITATEA TV – TRIMESTRUL I 2018
Pe locul secund în top se află rețeaua Lidl, cu un volum de 6.343 GRP’30 target comercial, în scădere cu 5% față de primul trimestrul din 2017.
Cea mai mare creștere procentuală a fost înregistrată de Metro Cash&Carry: 207,5%, volumul ajungând la 3.591 puncte de audiență pe targetul comercial.
Trei rețele și-au diminuat consumul de publicitate TV comparativ cu primul trimestru al anului trecut: Kaufland (-18,6%), Carrefour (-36%) și Profi (-49,3%).
Campaniile rețelei Selgros Cash&Carry au acumulat 2.222 GRP’30 target comercial, la nivelul anului trecut (creștere de 1%).