
Aproape toate mărcile grupului de lux Kering au înregistrat vânzări record anul trecut. Cu toate acestea, CEO-ul grupului, François-Henri Pinault, susține că aceste performanțe nu s-au ridicat la nivelul real al potențialului brandurilor.
Renașterea COVID-19 în China a afectat serios grupul Kering în al patrulea trimestru din 2022. Compania a înregistrat în ultimele trei luni ale anului trecut o scădere a vânzărilor de două procente, scrie platforma RetailDetail.eu.
Emblematicul brand Gucci a raportat o scădere a vânzărilor de până la 14%, asta din cauza scăderii vânzărilor cu 15% înregistrată de propriile magazine.
În ceea ce privește vânzările Yves Saint Laurent, a doua marcă importantă a grupului, acestea s-au îmbunătățit cu aproape un sfert. Profitul operațional recurent a crescut cu 11%, ajungând la 5,6 miliarde de euro – ceea ce reprezintă un profit net de 3,6 miliarde de euro (+14%).
Pentru întregul an, vânzările grupului Kering au crescut însă cu 15%, până la 20 de miliarde de euro, reprezentând o creștere constantă de 9%. În 2022, vânzările în propriile magazine (inclusiv online) au crescut cu 10%, fiind impulsionate în principal de zonele Europa de Vest și Japonia.
Grupul francez de lux Kering deține în portofoliul său mărci precum Gucci, Yves Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, Dodo, Qeelin, Ulysse Nardin sau Girard-Perregaux.
Compania a fost înființată de miliardarul francez Francois Pinault, unul dintre cei mai bogați și influenți oameni din Franța și Europa.