FacebookTwitterLinkedIn

Produsele branduite oferite cadou sunt o componentă esențială a strategiilor de marketing digital. Rolul lor este fundamental în atragerea și reținerea clienților – de la sporirea vizibilității la stimularea vânzărilor și creșterea gradului de fidelizare, ele contribuie la dezvoltarea afacerii și joacă un rol vital în peisajul marketingului digital. O strategie bine gândită de promovare poate contribui semnificativ la succesul unei afaceri online.

Sunt tot mai multe opțiuni de a integra promoționalele în marketingul digital: de la concursuri cu premii garantate sau prin tragere la sorți pentru fanii sau followerii din social media, până la orice concurs cu un mecanism bine definit în care un obiect promoțional se conectează cu brandul și, în același timp, susține un obiectiv specific al companiei. Acest lucru poate include lansarea unui produs nou, distribuția de eșantioane, vânzări grupate, programe de loialitate și reduceri de stocuri.

Oana Sav, Center Manager la Institutul de Marketing spune că aproape tot ce se făcea în marketingul tradițional se poate promova, amplifica sau adapta la canalele digitale: „Toate variantele de promovare a vânzărilor clasice, care presupun cadouri garantate sau trageri la sorți cu premii care includ şi materiale promoționale, pot fi derulate exclusiv în digital sau promovate și în online. Conținutul generat de utilizatori poate fi o sursă valoroasă de conținut autentic. Poți integra coduri QR în materialele promoționale pentru a direcționa utilizatorii către pagini de landing sau comunități online relevante. Intersecția dintre off-line (materiale promoționale) și online se concretizează la nivel de premii garantate.”

Oana Sav, Center Manager la Institutul de Marketing

Materialele bine alese pot fi, în egală măsură, o modalitate de a lega online-ul cu off-line-ul, promoții către audiențele de pe canalele digitale care trimit în magazine sau la retailer și care sunt însoțite de materiale promoționale adecvate.

Oana spune că este crucial să optezi pentru materialele care să reflecte autentic brandul și valorile acestuia. Să eviți variantele banale și să alegi soluții care să aducă plusvaloare și să stimuleze loialitatea clienților poate fi un truism, însă este necesară conștientizarea lui.

„Ca marketeri, precocuparea pentru o ecologie a obiectelor promoționale și pentru selectarea lor cu discernământ este crucială. Iar acest lucru devine un filtru relevant la nivel de brand. Într-o perioadă în care sustenabilitatea, evitarea risipei și ROI (return on investmement) sunt subiecte fierbinți pe agenda globală, este foarte important să ții cont de budget și să investești timp în a alege diferit. Altceva decât obiecte banale, previzibile, care fac parte din arsenalul tradițional de cadouri pe care le dăm oricui și oriunde, pixuri, agende, brelocuri.”

Deci oferirea de pixuri și agende a devenit perimată? În niciun caz, ci recomandarea este de a cântări mai bine când vine vorba de promoționale. „N-o să uit niciodată momentul creat prin personalizare de oamenii de marketing de la vremea aceea de la Esselte, care mi-au pregătit o agenda specială, asezonat cu mai multe accesorii de birou, personalizată cu numele meu și în care s-au promovat și poziționat premium în categoria de furnizori de obiecte de birou. Sunt acele momente care contează, acele momente de adevăr în relația cu un brand pe care ajungi ulterior să-l preferi și să-l recomanzi.” (Oana Sav, Center Manager la Institutul de Marketing)

Pentru idei personalizate de cadouri corporate și business-oriented, intră pe site-ul celor de la Chilli Ideas. Varietatea mare de pachete și cadouri face ca promoționalele să atingă orice public țintă – de la agende la rucsace, la ceai, ceasuri și turtă dulce. Și pentru că timpul este cel mai prețios lucru zilele astea, totul este la un click distanță.