
Skoda Auto, divizia grupului Volkswagen, a crescut ponderea vehiculelor electrice în mixul de vânzări în prima jumătate a anului și a raportat o creștere de aproape 12% a profitului operațional, ajungând la 1,3 miliarde de euro, potrivit Reuters.
Veniturile constructorului auto ceh pentru primele șase luni au crescut cu aproape 12% față de anul trecut, ajungând la 15,1 miliarde de euro.
Livrările au crescut cu 14%, până la 509.400 vehicule în perioada menționată. Aproximativ 23% dintre aceste livrări au fost modele complet electrice sau hibride plug-in, în creștere față de 9,4% în prima jumătate a anului trecut, a precizat compania.
Directorul general Klaus Zellmer a declarat că, până la sfârșitul lunii iunie, clienții au plasat peste 120.000 de comenzi pentru modelele complet electrice Enyaq și Elroq, ceea ce subliniază progresul în strategia de electrificare a companiei.
Producătorii auto europeni au înregistrat pierderi de miliarde de euro și au emis avertismente privind scăderea profiturilor, în contextul în care se confruntă cu concurența din China, tarifele de import impuse de SUA și reglementările UE menite să accelereze tranziția către vehiculele electrice.
Pe piața europeană, Skoda a livrat 409.100 vehicule către clienți, o creștere de aproape 11%, depășind evoluția generală a pieței. Acest rezultat a fost susținut de vânzarea a 72.000 de vehicule electrice și 21.400 de hibride plug-in, potrivit Reuters. Skoda a înregistrat rezultate-record și în India, unde a livrat 33.000 de vehicule, reprezentând o creștere anuală de 108%.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.