FacebookTwitterLinkedIn

Startup-ul ProfiCircle, primul Market Network B2B destinat industriei de echipamente comerciale, a investit 300.000 de euro în versiunea beta a platformei, lansată recent, și estimează că valoarea tranzacțiilor intermediate prin aceasta va ajunge la 10 milioane de euro, în 2021.

ProfiCircle este primul one-stop-shop SaaS Market Network, care permite companiilor să achiziționeze și să gestioneze proiecte complexe de amenajări și dotări ale spațiilor comerciale, identificând cele mai bune oferte de la mai mulți producători și furnizori listați.

Nouă versiune a platformei SaaS B2B, la care echipa ProfiCircle a lucrat timp de un an și jumătate, integrează o serie de funcționalități, precum:

  • -Instrumente care permit colaborarea 100% online între toate părțile implicate – beneficiari, producători și furnizori de echipamente, transportatori, montatori, finanțatori etc;
  • -Posibilitatea de a selecta designeri/proiectanți, vânzători de echipamente sau servicii în funcție de preferințe, pentru a realiza proiectul la nivelul așteptat;
  • -Implementarea modulul de licitație pe mai multe niveluri și transparența prețurilor;
  • -Întreaga comunicare între toate părțile implicate are loc în platformă, fiind integrate opțiunile de videoconferinte și chat (opțiuni necesare, având în vedere contextul actual creat de pandemie);
  • -Posibilitatea semnării contractelor și efectuării plăților exclusiv online, având la dispoziție toate instrumentele necesare;
  • -Cumpărătorul are posibilitatea de a alege furnizori din toată lumea, fără limitări geografice și poate găsi surse de finanțare pentru proiectul companiei pe care o reprezintă (de tip leasing, închiriere sau plata amânată).

„Am lansat această nouă versiune pentru a trece la nivelul următor al afacerii și pentru a veni în întâmpinarea nevoilor din ce în ce mai complexe ale companiilor care au proiecte de amenajări de spații comerciale, cum ar fi depozite, magazine etc. Ne-am gândit la tot ceea ce ar avea nevoie un potențial client și am integrat în platformă funcționalități complexe, astfel încât să simplificăm foarte mult procesul de sourcing, achiziție și gestionarea a unui astfel de proiect. În plus, ținem cont de faptul că forța de muncă începe să fie reprezentată de mileniali, care sunt obișnuiți ca totul să se desfășoare în mediul online”, spune Eduard Daniliuc, co-fondator și CEO ProfiCircle.

În contextul pandemiei de COVID-19, cererea pentru dotarea și modernizarea spațiilor logistice și a depozitelor a crescut, pe măsură ce segmentul de e-commerce înregistrează creștere, tot mai mulți oameni alegând să facă achiziții online.

În primăvara anului 2020, startup-ul a primit o investiție pre-seed de la angel investors (precum Cosmin Crețan, dar și alții), iar în prezent se pregătește pentru a primi o nouă rundă de finanțare.

În ultimele două luni, pe platforma ProfiCircle au fost intermediate peste 20 de tranzacții, în valoare de 420.000 de euro. Modelul de business al companiei este sub formă de abonament lunar din partea producătorilor și furnizorilor listați pe platformă.

Odată cu lansarea versiunii beta, planurile startup-ului pentru începutul anul 2021 vizează extinderea operațiunilor în Germania și Elveția, precum și construirea unor noi parteneriate cu furnizori de bunuri și servicii. Pe plan local, ProfiCircle intenționează să recruteze peste 30 de specialiști în web development, marketing, customer support și vânzări.

La nivel global, specialiștii sunt de părere afacerile de tip market network vor avea un impact semnificativ asupra principalelor industrii și asupra modului în care sunt prestate anumite servicii. Acest model, care conectează mai mulți furnizori diferiți ce vor oferi unui singur cumpărător cea mai bună ofertă pentru serviciul căutat, se poate replica în toate industriile care necesită servicii complexe pentru a putea funcționa.

În plus, prin intermediul unui market network, colaborarea și tranzacțiile dintre părțile implicate au loc în mod digital, fiind integrate într-o singură platformă. Acest lucru duce la o eficiență crescută și servicii de o calitate mai bună, timpul alocat fiind redus cu 80%, iar costurile, reduse cu până la 20%.