Nu ne sfiim să spunem că Profi este compania românească de retail modern cu cea mai mare extindere în teritoriu și cu un ritm de creștere de neegalat în țara noastră. În mai 2019, Profi a devenit prima rețea din România cu mai mult de 1000 de magazine amplasate în aproape 500 de localități din toate județele țării, inclusiv municipiul București, iar în decembrie 2021 această companie depășea 1500 de magazine.
Extinderea despre care vorbeam continuă și în prezent cu sute de noi magazine, an după an. Începând cu anul 2017, rețeaua de magazine Profi este deținută de Mid Europa Partners (MEP), unul dintre cele mai importante fonduri de investiții de pe piețele în creștere din Europa Centrală și de Sud Est. Mid Europa a preluat Profi de la fondul de investiții Enterprise Investors, printr-o tranzacție record în retail-ul din România, contra sumei de 533 milioane euro.
Cu 1600 de magazine, 864 de magazine partener și 25,000 de angajați, nu este de mirare că Profi este rețeaua de retail modern cu cea mai mare acoperire geografică și totodată cel mai puternic angajator privat din România. Prin politica de expansiune, Profi își dorește să ajungă în proximitatea fiecărui client, cu promisiunea calității și a prospețimii imediate.
Scurt istoric al companiei Profi
Pentru a înțelege și mai bine evoluția și extinderea teritorială a companiei Profi, vom oferi o privire de ansamblu asupra istoricului acestei companii românești de retail modern.
- În anul 2000 se deschide primul magazin Profi în Timișoara, oraș în care se află și sediul administrativ al companiei PROFI ROM FOOD.
- În anul 2011, Profi deja marca deschiderea magazinului cu numărul 100, printr-o premieră în România: o pictură stradală 3D, amplasată în sectorul 4 al capitalei. Tot în acest an, rețeaua de magazine Profi a anunțat lansarea campaniei „Profi te premiază!”, în urma căreia 100 de școli aveau să fie dotate cu notebookuri și servere performante, în timp ce alte 100 de școli urmau să primească videoproiectoare, pentru cursuri mai interactive.
- În anul 20212, toate magazinele Profi care funcționau ca discounteri s-au redeschis repoziționate ca magazine de proximitate. În același an, rețeaua deschidea încă 25 de noi locații, menținându-se astfel în topul retailului românesc.
- Un an mai târziu, Profi deschide primul magazin de gheață din lume – Profi Ice Store, cel de-al 200-lea din rețeaua de magazine. Aproximativ 80 de tone de gheață transparentă au fost prelucrate pentru a deveni pereții și rafturile unui magazin de 150 m.p., ce funcționează în inima capitalei.
- În anul 2014, Profi deschide în Sighișoara primul magazin modular din Sud Estul Europei, un proces remarcabil în retailul modern. Acest concept presupune transformarea magazinelor într-un format ideal, deschise în imediata vecinătate a cumpărătorilor.
- În anul 2015 are loc inaugurarea celui de-al 300-lea magazin Profi, sărbătorită cu mult fast la Timișoara.
- În anul următor, Mid Europa Partners cumpără toate acțiunile PROFI Rom Food de la Enterprise Investors. La final de 2016, rețeaua Profi număra 501 magazine în 257 de localități și 11,000 de angajați.
- În anul 2018, Profi deja se mândrea cu magazine prezente în 420 de localități și o echipă de aproape 14,000 de oameni, bucurându-se în continuare de cea mai mare extindere geografică din România.
- În 2019, Profi atinge recordul absolut – 1000 de magazine în România, rețeaua fiind prezentă în aproape 500 de localități. Astfel, Profi își întărește poziția deja consacrată ca cea mai vastă rețea de retail modern din România.
- În 2020, Profi deja pune bazele noului concept de magazine, anunțând direcția în care urmează să se dezvolte.
- În anul 2021, Profi se bucura deja de 100 de magazine în noul format.
În prezent, Profi se mândrește cu circa 25,000 de angajați în peste 700 de localități, lucrând în mai bine de 1600 de magazine, dintre care 808 sunt administrare de antreprenori parteneri.
Formatele noului Profi
Modelul Noul Profi este prezent în patru formate:
- Super – magazinul mare, cu cea mai mare suprafață de vânzări și cele mai largi sortimente;
- City – mica unitate urbană, de lângă casă;
- ProfiGo – magazinul convenience, mic, pentru cumpărături rapide;
- Loco – magazinul din afara marilor aglomerări urbane.
Mai multe informații despre toate aceste formate și noutățile conceptului poți descoperi chiar pe platforma Profi.ro.
De mai bine de 20 de ani, Profi este aproape de consumatori, îi înțelege și le face viața mai ușoară la cumpărături. Și nu se opresc aici, căci an de an, Profi își consolidează și mai mult titlul de companie românească de retail modern cu cea mai vastă extindere teritorială.