FacebookTwitterLinkedIn

Asociația Pro Infrastructură a dat publicității previziunile rutiere pentru anul 2024. Potrivit unui scenariu “realist”, vor fi dați în folosință 55 km (DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani și A0). În scenariul “foarte optimist”, ar putea intra în trafic până la 140 km (A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, DEx4 Tureni și DEx12 Colonești-A1). 

Prin comparație, secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu estimează că anul acesta ar putea fi inaugurați mai bine de 200 de kilometri de șosea rapidă. Însă Pro Infrastructură precizează că 176 sau chiar spre 200 kilometri ar fi “scenariul de vis, cu toate planetele aliniate și bani la buget, stat serios și constructori foarte harnici”.

“În 2024 nu vor fi doar Mari Sfârșituri, ci și Mari Începuturi care vor fi marcate cum se cuvine de politicieni: mult-așteptatele A1 Sibiu-Pitești Secțiunile 2 (Mapa-Cengiz) și 3 (WeBuild) și veriga-lipsă Margina-Holdea (UMB). Lor și se adaugă premierele de pe A8 Leghin-Moțca (UMB) și A13 Arpașu-Sâmbăta (Makyol)”, precizează Pro Infrastructură.

În total, în scenariul cel mai optimist, în 2024 vor porni șantiere pe aproape 196 km doar dacă autoritățile găsesc “niște mărunțiș de avans și rezolvă birocrația”, iar antreprenorii găsesc “credite la bancă și chef de muncă”, spune asociația.

Foto: Pro Infrastructură