FacebookTwitterLinkedIn

Acestea fiind zise, vă invit să coborâm din atmosfera rarefiată a artelor și să privim tabloul … traficului din Capitală. Se vede altfel acest calvar cotidian de la bordul unui Bentley Bentayga Hybrid decât de la volanul unui modest Golf, să zicem? Pentru mine, unul, da. Dar eu sunt subiectiv. Bentayga Hybrid e primul hybrid de lux, primul automobil de acest fel sosit la reprezentanța din România și eu sunt cel dintâi care-l testează.

Am citit și scris despre Bentley, am văzut nenumărate documentare despre felul în care se lucrează la compania din Crewe, dar să te afli la bordul unui Bentayga e altceva. E diferența dintre a trăi pe Facebook și a trăi cu adevărat. E o stare de fapt, o surpriză puțin copleșitoare – și îmi place sentimentul acesta, mă bucur că, după ani de zile de testat mașini dintre cele mai diverse, nu mă încearcă blazarea.

N-am să intru în foarte multe detalii tehnice, dar trebuie să remarc poziția inteligentă și deloc deranjantă a head-up display-ului, și faptul că în oraș consumul nu a trecut de 10 litri. Nu m-am jucat cu funcțiile computerului de bord și nici nu am încercat să fac comparații între diversele setări ale modului de conducere (sunt cel puțin patru, parcă). N-aș ști să spun exact nici care mi-a fost traseul pe care l-am parcurs – știu că am ieșit, la un moment dat, cu mașina pe A3.

În rest, trebuie că am stat destul de mult în trafic, probabil mai mult decât am mers, fiindcă am avut timp să studiez pe îndelete finisajele fără cusur ale interiorului. Integrarea boxelor Naim în portiere sau a comenzilor în consola dintre scaune ori în cea de pe plafon, modul cum curg cusăturile pe bord, pe scaune sau pe uși – totul arată de parcă ar fi creația minuțioasă a unui robot supersofisticat, dar de fapt e făcut de o mână dibace de om. Omul sfințește locul – și acesta e încă un lucru care-mi place la Bentley, ca și la toate companiile care pun preț pe meșteșug și tradiție, pe priceperea oamenilor.

Revenind la preambulul artistic: nu am vrut să spun că o mașină e o operă de artă. Nu poți spune asta astăzi, când automobilul convențional va fi curând sacrificat pe altarul progresului. Însă căutarea perfecțiunii, în orice domeniu, poate că are ceva din proximitatea acelei stări de grație care dă naștere capodoperelor.

Bentley Bentayga Hybrid: motor V6 pe benzină, 3.0 litri și motor electric care permite o autonomie de aproximativ 50 km. Durata de încărcare a bateriei: 7,5 ore la stațiile convenționale, 2,5 ore la stațiile industriale. Preț: de la 165.000 euro.