FacebookTwitterLinkedIn

În martie 1947, Maserati prezenta, la Geneva Motor Show, primul model Gran Turismo din istoria industriei producătoare de automobile.

Denumit în faza de proiect Tipo A6, Maserati A6 1500 era … primul din clasa sa; de fapt, o clasă – Gran Turismo, automobile performante de lux, capabile să parcurgă distanțe lungi asigurându-le pasagerilor tot confortul de care au nevoie – care practic era înființată de noul model al Tridentului din Modena. Automobil revoluționar, A6 1500 Gran Turismo a modelat după chipul și asemănarea sa designul auto și generațiile Maserati care au urmat.

La Maserati se discuta despre proiectul Tipo A6 încă din 1941. Numele de cod fusese ales după numărul de cilindri al motorului, litera A fiind inițiala lui Alfieri Maserati – unul dintre cei patru frați care au fondat brandul. Mecanic și pilot de curse, Alfieri a fost rănit grav într-un accident în 1927, rămânând cu un singur rinichi. În 1932, supus unei intervenții chirurgicale de urgență la rinichiul rămas, Alfieri s-a stins pe masa de operație, în urma unor complicații.

În 1941, pe „hârtie”, Tipo A6 era un sedan cu un motor cu doi arbori cu came, șase cilindri și un singur carburator Weber. Configurația s-a regăsit și pe prototipul prezentat șase ani mai târziu la Geneva, care încorpora inovații ca șasiul tubular, suspensia independentă pe roțile față, discuri de frână și frâne acționate hidraulic.

Cu o caroserie concepută și executată de Pininfarina, Maserati A6 1500 Gran Turismo dezvolta 65 CP și atingea o viteză maximă de 150 km/h. Alte caracteristici care au atras atenția vizitatorilor Salonului de la Geneva au fost plafonul din plexiglas, farurile retractabile manual și capota care putea fi ridicată din ambele laterale.

Mașina a fost produsă din 1948 până în 1952, cu mici modificări față de prototipul prezentat la Geneva – printre acestea, s-a renunțat la farurile escamotabile, iar la interior au fost adăugate încă două locuri în spate.

Chiar dacă a fost produs în doar 58 de exemplare, A6 1500 a fost un proiect care a consolidat statutul lui Maserati ca producător de automobile de înaltă calitate, cu ADN sportiv, și este sursa de inspirație pentru noul GranTurismo, un model-fanion pentru Tridentul din Modena, care va intra în producție anul viitor.