Lucid va începe asamblarea modelului Air în noua sa facilitate de producție, denumită Advanced Manufacturing Plant (AMP-2), din Jeddah, Arabia Saudită. Guvernul saudit este acționarul principal al Lucid Group și are un contract de achiziție a 100.000 de automobile Lucid în următorii zece ani.
Prima fabrică de automobile din emiratul saudit, AMP-2 are deocamdată capacitatea de producție de 5.000 de mașini pe an, urmând ca în etapele următoare de dezvoltare să ajungă la 155.000 de unități anual. Fabrica asamblează momentan modelul Air pe baza kiturilor furnizate de prima facilitate de producție Lucid, AMP-1, din Casa Grande, Arizona.
Fondată în 2007, sub denumirea Atieva, de Bernard Tse, fostul vicepreședinte al Tesla Motors, compania s-a poziționat ca producător și furnizor de baterii și motoare electrice. Din 2016, Atieva a devenit Lucid, CEO-ul companiei, Peter Rawlinson, fiind coleg cu Tse la Tesla, unde a activat ca inginer-șef și vice-președinte al departamentului de tehnologie.
În septembrie 2018, Public Investment Fund, fondul suveran din Arabia Saudită, a investit un miliard de dolari în Lucid, pentru producția și comercializarea modelului Air, finalizarea fazei 1 a fabricii din Arizona (34.000 de unități anual) și dezvoltarea rețelei de dealeri din America de Nord. Investiția oferea Fondului acces la 60% din acțiunile Lucid în momentul în care compania se va fi listat la bursă, Wall Street Journal estimând că saudiții ar fi câștigat atunci aproximativ 20 de miliarde de dolari.
Din păcate, nu a fost chiar așa. Acțiunile Lucid au fluctuat de la listarea la bursă, în 2021 și au scăzut cu 60% în ultimul an. În martie, compania a anunțat un plan de restructurare care presupune concedierea a 18% din angajați, scrie CNN.
Cu toate acestea, în iunie 2023 Lucid a devenit furnizorul de baterii și motoare electrice pentru Aston Martin. Brandul britanic va primi o participație de 3,7% din Lucid în valoare de 232 de milioane de dolari.
Afectată de declinul motoarelor cu combustie internă, Arabia Saudită caută să-și diversifice economia dependentă de petrol și își propune ca, până în 2030, 30% din mașinile noi vândute în emirat să fie electrice. Saudiții au făcut o înțelegere cu Siemens și sunt în discuții și cu Tesla pentru deschiderea unei fabrici.