Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Previziune economică în 4 litere: SWOT

SWOT.jpg
Mulți profesioniști din domeniul startup-urilor au irosit timpul în ultima decadă realizând analize SWOT. Luați o coală de hârtie și desenați o linie verticală pe centrul colii, apoi trasați o linie orizontală care o intersectează pe prima. Aveți patru căsuțe. Și acum?

Apoi, aceste căsuțe sunt marcate cu Calități, Defecte, Oportunități și Amenințări. Obiectivul era să vă analizați afacerea după aceste categorii și apoi să o protejați rezolvând defectele, eliminând amenințările, amplificarea calităților, și maximizând oportunitățile.

Inițial, asta conduce la un volum generos de succes. Antreprenorii au învățat foarte mult despre operațiunile lor și au devenit proactivi.

Totul cu moderație, corect? În același timp analiza SWOT a condus multe afaceri către prăpastie. Deciziile nu au fost făcute luând în considerație toate „pătrățelele” și managerii business-urilor au devenit obsedați de eliminarea tuturor amenințărilor și a defectelor înainte să continue cu planul de afaceri. Este imposibil să eliminați toate amenințările și defectele identificate în analiza SWOT.

 

Amenințări și Defecte

Amenințările, în general, se reduc la competitori. Întotdeauna vor exista. De fapt, în fiecare zi există posibilitatea să apară unul nou, mai puternic. Este foarte bine să fii informat și să înțelegi competiția, dar să vă fie teamă de competiție este inutil. Teama conduce la “paralizie”, și dacă afacerea nu progresează, sunteți condamnați. Ideea e să le cunoașteți, să le rezolvați și să continuați.

Să presupunem că afacerea are un timp de distribuție standard de trei zile, și asta vă face vulnerabili în fața competitorilor care pot distribui în două zile. Vă pierdeți timpul lamentându-vă în cele trei zile, sau vă înlăturați competitorul imbunătățindu-vă sistemul de distribuție, relațiile cu clienții, produse de calitate mai bună, și, poate, o formă de împachetare care încântă clienții?

Evitați pierderea timpului și a energiei, uitați de vesta antiglonț, capitalizați punctele forte și miscați-vă atât de repede încât gloanțele nu vă pot ajunge.

 

Calități și oportunități

Michael Jordan s-a distrat în timp ce juca baseball. A fost apogeul carierei sale și si-a permis să petreacă timp distrându-se, în timp ce era un jucător mediocru. Credeți că Michael Jordan ar fi optat să joace baseball la începutul carierei? Michael Jordan a jucat basketball pentru că era punctul lui forte. Același principiu se aplică și startup-urilor. Aveți grijă la defecte, dar lucrați cu calitățile.

Verificați vânzările din ultimele 6 sau 12 luni. Ce acțiuni au generat cele mai bune rezultate? Documentați-le și deveniți mai buni la acelea. Și apoi repetați. Sistematizați acțiunile care împing afacerea și creați tiparul companiei în jurul lor. Dacă obțineți vânzări masive datorită unui cupon lunar de reduceri, atunci “instruiți-vă” angajații în această problemă.

Vizați obiectivele. Identificați canalele pieței, demograficul clienților, trendurile industriei, care se aliniază cu acțiunile care vă aduc cel mai mare succes. Găsiți oportunități care se pliază pe calitățile afacerii și urmați-le agresiv.

Estimați periodic business-ul. Calitățile și oportunitățile se pot modifica în timp. S-a schimbat piața, implicați nevoile clienților, care este următorul pas mare? Puteți inova?

Dacă vă faceți griji în legătură cu  defectele și amenințările pe care nu le puteți controla, gândiți-vă la Spartani. Nu puneau pe ei 200 de kg de armură. Însă se foloseau de putere și agilitate ca să câștige victorie după victorie.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii