Cautare




, Contributor

Bijuterii |
|

Preț-record pentru un diamant vândut online

Diamantele au fost dintotdeauna „cele mai bune prietene ale fetelor” pentru că sunt o investiție sigură. Recordul de preț pentru cel mai scump diamant vândut la o licitație pe internet a fost doborât recent.
 aboneaza-te
2020_NYR_18999_0153_007(diamond_ring_d6264989)

De la începutul pandemiei, licitațiile se organizează exclusiv online și, până nu demult, rezultatele obținute erau mai degrabă timide dacă ar fi să le raportăm la cifrele realizate la vânzările cu public. Dacă mai există rezerve în a cheltui sume mari la o licitație virtuală, ele încep să se risipească pentru că pasionații și colecționarii capătă încredere în noul sistem și, nu în ultimul rând, anumite oportunități pur și simplu nu pot fi ratate.
Așadar, cumpărătorii se adaptează din mers și au căpătat suficient curaj încât să stabilească un record de preț pentru cel mai scump diamant vândut la o licitație pe internet: 2,1 milioane de dolari pentru un diamant de 28,86 de carate. Estimările inițiale apreciau că piatra va fi vândută pentru o sumă între unu și două milioane de dolari, însă, după un schimb de 31 de contraoferte, valoarea finală a depășit calculele specialiștilor.
Dacă analizăm calitățile pietrei, vom vedea că prețul nu a fost tocmai o surpriză: diamantul este de tipul 11a, cel mai rar – doar 1-2% dintre diamante intrând în această categorie, fiind considerate cele mai pure din punct de vedere chimic. Un alt motiv pentru care avem de-a face cu o nestemată rară este că diamantul care a stabilit recordul la licitația organizată de casa Christie’s este clasificat cu culoarea D, fiind extrem de clar. Spectaculoasa piatră este folosită pentru un inel, fiind montată în platină.

Christie’s a început să își îndrepte atenția din ce în ce mai mult către licitațiile online, datorită succesului obținut de-a lungul timpului. De exemplu, la această licitație au fost înscriși participanți din 27 de țări de pe cinci continente. Încă din 2011, Christie’s folosește propriul său sistem integrat de licitație online, prima vânzare de acest tip fiind organizată pentru colecția de bijuterii a actriței Elizabeth Taylor, care a avut încasări de peste 9,5 milioane de dolari.
Casa de licitații Christie’s a devenit, de-a lungul timpului, cea mai importantă afacere cu artă din lume, având în 2019 o cifră de afaceri de peste 5,8 miliarde de dolari. Casa organizează în jur de 350 de licitații anual, în peste 80 de categorii, incluzând toate domeniile de arte fine și decorative, bijuterii, fotografii, obiecte de colecție, băuturi și multe altele. Pe lângă vânzările regulate online, Christie’s are o prezență globală în 46 de țări, cu zece locații de licitație în întreaga lume – Londra, New York, Paris, Geneva, Milano, Amsterdam, Dubai, Zürich, Hong Kong și Shanghai.

Foto: Christie’s

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii