Cautare




, Contributor

Natalia Berezovskaia Designer de interior, tânără ambiţioasă care aduce culoare în casele oamenilor, creează spaţii confortabile și îi face pe oameni fericiţi!

ForbesLife |
|

Preț mic sau discount mare

A început noul an și odată cu acesta vine sezonul reducerilor, care, să recunoaștem, ne place de cele mai multe ori. Asta nu e rău, însă v-aţi gândit vreodată care este valoarea adevărată a produsului?
Natalia Berezovskaia_new contributors

Chiar dacă ne raportăm la haine sau mobilier, situaţia este similară. Preţurile afișate pentru clienţi au un adaos consistent pentru a putea fi modificat până la 70% în sezonul reducerilor sau pentru a oferi discount la cumpărarea mai multor produse.

Sunt deseori întrebată de colaboratorii mei unde pot obţine cel mai bun preţ pentru mobilier sau finisaj.

Ajung să cumpere însă fără a ţine cont de recomandările mele și asta din cauză că vânzătorul dintr-un showroom anume le-a oferit un discount apetisant, doar pentru ca ulterior să se convingă că preţul final al produsului (produselor) cu acel „discount bunicel“ nu e cel mai mic. Așa se explică cum noi, românii, încă mai alergăm după REDUCERI, dar nu după preţul cel mai corect. 

Cel mai bine ar fi să vă explic de ce unii furnizori au preţuri mai mari și alţii mai mici (poate deja cunoașteţi secretul, dar poate unii dintre voi nici nu v-aţi gândit veodată la asta): 


Dacă e un brand cunoscut, se știe că nu există discounturi prea mari, produsele originale nu se demodează niciodată, iar compania se respectă. În situaţia în care găsiţi „aceeași“ rochie, sau în cazul nostru o canapea la un superpreţ, cu siguranţă este un fake și o să vă convingeţi de asta în urma degradării produsului după utilizare în cel mai scurt timp. 


Dacă un brand nu este neapărat din categoria luxury, atunci produsele sunt realizate în serie, ceea ce presupune costuri mai mici. Când o canapea (e un exemplu bun) ajunge din fabrică la un furnizor, acesta are deja un preţ prestabilit (de catalog) care trebuie să fie transmis furnizorului sau agentului de vânzări zonal.

Însă, în realitate, fiecare jonglează cu aceste preţuri în avantajul personal. Cu siguranţă, pentru a cumpăra acea canapea, veţi dori să o testaţi, iar asta înseamnă că, în primul rând, veţi merge la un showroom sau într-un magazin de specialitate. Preţul pe care îl vedeţi afișat include: producţia (materialul, manopera, marketing, brandul) + adaosul furnizorului (chiria showroomului, salarii, marketing, brandul furnizorului) și, nu în ultimul rând, comisionul, care poate ajunge și 300% sau chiar 500%. 

Astfel, vă puteţi răspunde singuri: de ce unii furnizori nu dau cea mai mare reducere, dar preţul final este mult mai bun decât al unui alt furnizor care atrage clientul doar prin marketing. Totul este marketing!

Ce se întâmplă cu o canapea realizată la comandă? Și aceasta poate fi o soluţie, poate chiar mai accesibilă decât una de import, deoarece producţia locală este încă la un preţ convenabil. Trebuie să ţineţi cont totuși de experienţa atelierului sau a fabricii, ce sisteme și materiale se folosesc pentru execuţie. Multe dintre acestea produc pentru export. Iar când se pune eticheta de brand, costul poate crește cu 20-80%.

CITEȘTE ȘI Cum să dăm viaţă unui interior?

Apropo, ca o paranteză: multe așa-zise companii străine de mobilier, care există și la noi în ţară, vând produse cu specificaţia că sunt realizate în ţara respectivă, doar pentru a afla ulterior (asta dacă aflăm sau dacă ne interesează să aflăm) că producţia se face în China, iar în cel mai bun caz la noi. Deci, iarăși vorbim de marketing!

Și atunci: care este preţul real? 

De acum încolo veţi decide singuri care este cea mai bună soluţie pentru voi, ce căutaţi: preţ bun, calitate sau brand? Merită să ascultaţi de o recomandare sau „le știţi voi pe toate“? Documentaţi-vă, cereţi o părere și spor la cumpărături!

Să aveţi un an minunat!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii