În prezența reprezentanților Rolls-Royce România și a lui Frank Tiemann, directorul diviziei de comunicare pentru Europa Centrală și de Est și Asia Centrală al Rolls-Royce, au fost prezentate patru modele Bespoke.
Evenimentul a avut loc la Clubul Diplomatic din București, unde cele patru mașini au fost afișate în premieră pentru România. Cel mai avansat tehnologic model al producătorului de la Goodwood, Ghost, a fost prezent cu un model limitat (1 din 12).
Ghost „Amber Roads” este inspirat din natură și prezintă inserții de chihlimbar, numit și „ambră galbenă”. La exterior, vopseaua mașinii este în două culori, iar la interior, butonul de volum de pe consola centrală este din chihlimbar.
Un alt model, de data aceasta inspirat din modă, a fost Black Badge Cullinan „Inspired by Fashion”, având culori contemporane și un interior ce aparține colecției prêt-à-porter Rolls-Royce.
Black Badge Ghost, cea de-a treia mașină prezentată, reprezintă un model adresat celor axați pe minimalism și care se regăsesc în luxul tradițional.
Nava amiral a producătorului, Phantom Series II, a fost modelul care ne-a arătat cum celebrează Rolls-Royce relația dintre lumea artei și industria auto. Phantom Series II se definește prin ceea ce s-a schimbat la modelul recent, dar în același timp și ce a rămas tradițional.
Rolls-Royce a înregistrat vânzări „istorice” de 6.021 de unități în 2022, o creștere de 8% față de anul 2021, iar în primul trimestru al anului 2023 vânzările au ajuns la 1.640 de mașini, o creștere de 1% față de anul precedent. Un alt segment „înfloritor” este cel a mașinilor pre-owned, care reprezintă 50% din cifra vânzărilor companiei.
Până la premiera oficială în România a celui mai recent model al companiei, Spectre, primul intergral electric, pe care l-am testat în exclusivitate în Napa Valley din California și despre care veți citi în curând pe Forbes.ro, ne bucurăm de cele patru modele Bespoke, echipate cu tradiționalul motor V12, care este pe cale de dispariție.