FacebookTwitterLinkedIn

Platforma de verificare a istoricului autovehiculelor carVertical și-a dublat anul trecut veniturile față de 2020, ajungând la 17,7 milioane de euro.

Creșterea are loc pe fondul crizei lanțului de aprovizionare care a afectat jucătorii din industria auto din întreaga lume. Compania, care operează în mod activ în România, a anunțat planuri de expansiune pe noi piețe. În 2021, carVertical a adăugat doar două piețe noi în portofoliul său: Danemarca și Regatul Unit.

Potrivit lui Rokas Medonis, directorul general al carVertical, creșterea veniturilor companiei este rezultatul extinderii continue pe piețele din Europa Centrală și de Est și pe cele din America. Chiar și în scenariul cel mai conservator, carVertical se așteaptă ca veniturile companiei să crească la cel puțin 25 de milioane de euro în 2022 și să se extindă în piețe noi precum Africa de Sud, Țările de Jos, Portugalia, Brazilia, Georgia, Emiratele Arabe Unite, Canada și Puerto Rico.

„Înainte de a oferi rapoarte despre mașini într-o anumită țară, trebuie să obținem mai întâi datele”, explică Medonis. „Din cauza crizei mondiale a semiconductorilor, oferta de autovehicule rulate pe unele piețe a scăzut cu 40%. Întrucât le oferim șoferilor rapoarte despre istoricul mașinilor, am simțit direct consecințele acestei crize. Totuși, acest lucru nu ne-a împiedicat să ne atingem obiectivele financiare. De fapt, în ciuda acestor dificultăți, echipa noastră a crescut de la 36 de membri la începutul anului 2021 la 76 de membri în prezent”, precizează directorul general al carVertical.

Contrafacerea kilometrajului este estimată să-i coste pe consumatorii europeni în jur de 10 miliarde euro în fiecare an, fără a lua în calcul alte fraude, cum ar fi ascunderea accidentelor de mașină, diverse erori sau chiar furturi.

Foto: Gedmantas Kropis