Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Pirelli lansează o anvelopă nouă pentru vechiul Mini

Pirelli pune Mini pe roate din nou. Producătorul italian a lansat o anvelopă cu aspect vintage, dar care încorporează tehnologie de ultimă oră, destinată exclusiv modelelor Mini construite între 1950 și 1980.
P90331296_lowRes_1959-morris-mini-min

Pentru cei care recondiționează sau colecționează automobile clasice, piesele din materiale naturale sau perisabile sunt cel mai dificil de găsit. Cauciucurile pot fi o problemă cât se poate de serioasă, anumite dimensiuni ieșind de mult din circuitul de fabricație.

Un exemplu este cazul cauciucurilor folosite pe modelele Mini construite până în 1980. Pirelli a decis să fructifice această nișă, relansând Cinturato 54 în dimensiunea 145/70 R12, care se fabrica în 1972.

Noua anvelopă este similară cu originalul, dar încorporează cei mai noi compuși care oferă o aderență sporită și o stabilitate îmbunătățită pe drum umed, garantând siguranța fără a compromite stilul original.

Pirelli și Mini: aproape 60 de ani de colaborare
Pirelli a început proiectarea unei anvelope Cinturato pentru Mini în 1964. Un an mai târziu, succesul automobilului Mini a ajuns în Italia și Innocenti a obținut o licență pentru a produce mașinile în fabrica sa Lambrate de lângă Milano, continuând producția până în 1975.

În 1976, Pirelli a dezvoltat anvelope pentru Mini 90 în dimensiunile 145/70 SR12 și Mini 120 în dimensiunile 155/70 SR12. Pentru versiunile sport ale mașinii, cum ar fi Innocenti Turbo De Tomaso, Pirelli a realizat o serie specială: anvelope radiale cu un model mai larg al benzii de rulare și pereți laterali inferiori, în comparație cu cauciucul tradițional.

În anii 1980, Pirelli a realizat seria P3 pentru mașinile de oraș – care a echipat întreaga familie Mini, inclusiv Red Flame, Check Mate, Studio 2 și edițiile speciale Piccadilly. Mini a renăscut în 2000 sub aripa BMW, iar Pirelli a omologat anvelopa Eufori@ Run Flat pentru noua mașină: un produs care permitea parcurgerea a 150 de kilometri la o viteză maximă de 80 km/h chiar dacă era complet dezumflat, datorită unei construcții speciale capabile să susțină greutatea întregii mașini.

Pirelli Collezione
Familia Pirelli Collezione s-a născut cu scopul de a păstra istoria automobilelor prin anvelope care au un scop dublu, dar complementar: menținerea aspectului și a senzației de conducere a versiunilor originale, dar îmbunătățirea eficienței și siguranței datorită tehnologiei moderne și a proceselor de producție.

Gama cuprinde nume legendare, de la Stella Bianca, lansată pentru prima dată în 1927, până la Stelvio, precum și cele mai recente Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) și P700-Z (1988).

Imaginile, planurile și alte materiale furnizate de arhiva completă a Fundației Pirelli au jucat un rol fundamental în reproducerea acestor anvelope. Fundația a păstrat de-a lungul anilor toate documentele referitoare la proiectarea, dezvoltarea și producția fiecărei anvelope Pirelli.

Sir Alec Issigonis lângă un Austin Seven în 2009

MINI: stil emblematic din 1959
Mini Minor 850 a fost primul model proiectat de la zero de British Motor Corporation și a fost inițial vândut de două mărci diferite: Austin și Morris. Avea două nume diferite: Austin Seven și Morris Mini-Minor.

Mașina a fost proiectată de Alec Issigonis pentru deplasarea cotidiană, dar veleitățile sale sportive au fost curând remarcate. În 1961 a apărut primul Mini Cooper, care a triumfat în Raliul Monte-Carlo doi ani mai târziu. Aceasta a fost epoca în care fenomenul „minicar” a ajuns în Italia, unde locurile de parcare erau de pe atunci insuficiente în comparație cu numărul de mașini.


Acest lucru a provocat o regândire a modului în care au fost proiectate mașinile. Producția Mini în Italia a început cu Mini Minor 850, înainte de a trece pe Cooper 1000 și apoi pe Mk2, Mk3, Mini 1000 și Mini 1001. Versiunile italiene ale lui Cooper s-au bucurat de un mare succes, deoarece costau mai puțin și erau mai bine finisate decât cele britanice.

Clubman 2019

La începutul anilor 70, producătorul britanic Leyland a luat decizia de a transforma Mini într-o marcă distinctă și de a o extinde cu o versiune de lux, Mini Clubman. În 1997, numele Mini a fost achiziționat de BMW.

În 2019, Mini a sărbătorit cea dea 60-a aniversare a mărcii, odată cu lansarea ediției exclusive Mini 60 Years.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii