FacebookTwitterLinkedIn

În ultimii doi ani, noua tendință generată de pandemia de coronavirus pe piața muncii – munca remote – a impulsionat puternic dezvoltarea unei industrii care a jucat un rol important în noul mod de viață atât al angajaților, cât și al antreprenorilor: industria produselor de mobilier.

În contextul în care și-au petrecut o mare parte din timp acasă, în ultimii doi ani pandemici, la nivel global, mulți dintre consumatori s-au concentrat pe amenajarea locuinței.

Din acest punct de vedere anul 2021 a reprezentat pentru industria produselor de mobilier o creștere semnificativă la nivel mondial. Conform estimărilor, anul trecut piața de mobilier a atins valoarea de 527 de miliarde de dolari americani și prognozele pentru aceasta sunt la fel de pozitive. Specialiștii se așteaptă ca în 2022, această industrie să atingă valoarea de 546 de miliarde de dolari.

Creșterea a fost vizibilă și în România, unde piața de profil a depășit, în 2021, valoarea de un miliard de euro și estimările arată că, în acest an, va fi depășit pragul de 1,3 miliarde de euro.

Într-un astfel de context și pe fondul comportamentelor de consum care s-au schimbat profund, unii antreprenori care activează în acest sector au decis că este timpul pentru o readaptare în consecință a strategiilor de business. Este cazul și fondatoarei Dedalo Agency, agenție de reprezentanță pentru mobilierul italian premium, Teodora Lazăr, care la finalul lui 2021 a inaugurat primul flagship store Dorelan din România în urma unei investiții în valoare de 200.000 de euro.

„Decizia de a adăuga această nouă linie de business (B2C) orientării noastre clasice către segmentul B2B a fost luată în plină pandemie și se datorează noului normal, care a presupus schimbarea comportamentului consumatorilor și a orientării lor preponderente spre confortul locuinței”, a punctat pentru Forbes România, Teodora Lazăr.

Compusă în prezent din producția internă și exporturi, piața de saltele pe care agenția de reprezentare Dedalo este prezentă cu brandul Dorelan, a înregistrat, în 2021, o valoare de 120 de milioane de euro.  Iar estimările pentru acest segment economic scot în evidență o creștere continuă în următorii ani, chiar dacă și această industrie a fost marcată de majorările prețurilor la energie și materii prime.

„Credem că segmentul rezidențial din România va fi principalul motor al business-ului cu mobilier și accesorii, în condițiile în care vânzările de apartamente au crescut semnificativ la nivel național, ajungând la peste 183.000 de unități în 2021 față de 123.000 în 2020”, consideră Teodora Lazăr, care trasează ca tendință în designul de interior pentru acest an, preferința pentru materiale reciclate, realizate cu impact redus asupra mediului și din păduri certificate.

Cel mai iubit material va fi lemnul, susține Teodora Lazăr, iar în ceea ce privește culorile, la mare căutare vor fi în acest sezon cele intense, de la albastru la roșu prin toate nuanțele de violet.

Până în prezent, Teodora Lazăr a investit în primul flagship Dorelan aproximativ 200.000 de euro și pentru primul an de funcționare estimează vânzări de peste 800.000 de euro. Aceasta a recunoscut pentru Forbes România că anul acesta va concentra investițiile pe asigurarea stocului, propunându-și astfel să ofere un flux constant de produse gata de livrare în valoare de cel puțin 100.000 de euro.

Ca proiecte în derulare, Teodora Lazăr menționează câteva în sectorul hotelier pe piețele din Ungaria și Bulgaria, deocamdată, însă vizează o intrare și pe piața locală, pe măsură ce industria HoReCa își va mai reveni după lovitura primită în urma restricțiilor pandemice.  

Pasionată de designul italian, Teodora Lazăr a fondat Dedalo Agency în anul 2008. În 2010, Teodora s-a mutat la Roma, de unde a extins portofoliul Dedalo, ajungând de la trei companii reprezentante în 2008 la peste 20 de fabrici în 2022. Printre producătorii reprezentați de Teodora Lazăr pe cele patru piețe de desfacere (România, Bulgaria, Ungaria și Republica Moldova), se regăsesc: Calligaris, Ditre Italia, Sangiacomo, Meson’s, Connubia, Tooy, Slamp, Ethimo, Il Fanale, Alea Office, Kastel.