FacebookTwitterLinkedIn

Potrivit unui raport lansat marţi de European Audiovisual Observatory (EAO), serviciile video-on-demand au înregistrat venituri de 11,6 miliarde de euro. 

Creşterea este justificată de cererea pentru serviciile video-on-demand cu abonament, care au înregistrat venituri de până la 9,7 miliarde de euro. În ceea ce priveşte jucătorii de pe piaţă, în Europa au fost lansate Disney+, grupul francez Salto şi Britbox (joint venture al BBC şi ITV).

Netflix şi Amazon sunt principalii beneficiari în piaţa europeană. Pe locul al treilea în clasamentul celor mai mari jucători din piața europeană de streaming se poziționează Apple TV+, cu 12,2 milioane de abonaţi europeni, urmat de Disney+ cu aproximativ 10 milioane de abonaţi, platforma de sport Dazn (4 milioane abonaţi), HBO (1,6 milioane de abonaţi) şi Now TV, controlat de Sky, cu 1,9 milioane de abonaţi în Europa.

Aproximativ 140,7 milioane de europeni sunt abonaţi la cel puţin un serviciu video-on-demand, arată datele Ampere Analysis, faţă de 103,2 milioane surprinse în 2019, potrivit The Hollywood Reporter. Serviciile video-on-demand deţin 7% din piaţa audiovizuală europeană.