Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Afaceri |
|

Piața de televiziune din România a ajuns la 7,6 milioane de abonați în 2019

Piața de televiziune din România a ajuns la 7,6 milioane de abonamente la finalul anului 2019, dintre care 5,4 milioane erau abonamente la televiziunea prin cablu, cu o penetrare a pieței de 102%, potrivit raportului statistic ANCOM programat pentru publicare în a treia săptămână a lunii mai, informează Media Expres.
 aboneaza-te
televiziune buna

În funcție de numărul de abonați de la sfârșitul anului 2019, RCS & RDS avea o cotă de piață de 53%, Grupul Telekom 17%, ceilalți furnizori însumând 30% se mai arată într-un comunicat difuzat de ANCOM la 17 mai, notează Media Expres.

La finalul anului existau 5,3 milioane de conexiuni la internet fix (+4% evoluție anuală), dintre care 3,9 milioane, adică 74%, reprezentau conexiuni de foarte mare viteză. Traficul mediu de internet fix/locuitor a fost de 29 GB/lună, cu 14% mai mult față de anul precedent.

Rata de penetrare a internetului fix la 100 de gospodării a fost de 64% la nivel național în anul 2019, în mediul urban fiind de 75%, iar în mediul rural de 49%.

În funcție de numărul de conexiuni la internet fix înregistrat la sfârșitul anului 2019, RCS & RDS avea o cotă de piață de 53%, Grupul Telekom 21%, ceilalți furnizori însumând 26%.

ANCOM a mai numărat la finalul 2019 un număr de 12 milioane de conexiuni 4G (+16% creștere anuală), reprezentând 61% din totalul de 19,9 milioane de conexiuni active la internet mobil din țara noastră.

Traficul mediu de internet mobil/locuitor a fost de 3,7 GB/lună, cu 41% mai mult față de anul precedent.

În funcție de numărul de conexiuni active la internet mobil de la finalul anului 2019, Orange avea o cotă de piață de 39%, Vodafone 25%, ceilalți furnizori însumând 36%.

La capitolul telefonie mobilă și fixă, existau 22,7 milioane de cartele SIM active de telefonie mobilă, dintre care 58% pe bază de abonament și 42% pe bază de cartele preplătite.

Traficul mediu de telefonie mobilă efectuat de un locuitor a fost de 4 ore și 44 minute/lună, respectiv de 44 SMS-uri/lună; nivelurile sunt în ușoară scădere, pe fondul creșterii utilizării aplicațiilor de mesagerie instant și rețelelor sociale, se mai arată în comunicatul ANCOM.

În funcție de numărul de cartele SIM active la sfârșitul anului 2019, Orange avea o cotă de piață de 39%, Vodafone 30%, ceilalți furnizori însumând 31%.

Telefonia fixă a continuat să scadă cu 8 minute/lună trafic mediu efectuat de un locuitor de pe telefonul fix, în scădere anuală cu 17%.

În funcție de numărul de abonați la telefonie fixă de la sfârșitul anului 2019, Grupul Telekom avea o cotă de piață de 40%, RCS&RDS 35%, ceilalți furnizori însumând 25%.

Veniturile din sectorul telecom au crescut cu 3% în anul 2019, ajungând la 16,5 miliarde de lei, adică 3,5 miliarde de euro.

Segmentul de telefonie mobilă a generat 39% din totalul veniturilor din piață, segmentul de internet fix și mobil a generat 30%, segmentul de retransmisie a programelor TV 14%, celelalte servicii însumând 17%.

În medie, venitul lunar din sectorul telecom a fost de 71 lei per locuitor.

În funcție de veniturile obținute în 2019, Orange avea o cotă de piață de 26%, Grupul Vodafone 24%, Grupul Telekom 24%, ceilalți furnizori însumând 26%.

Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2019 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligația de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013 și este publicat ca în fiecare an AICI.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii