Metropolitan Life investește pentru a oferi produse și servicii adaptate nevoilor curente.
La întrebările Forbes România a răspuns Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life, overseeing CZ, SK, HU, BU and UA
Cum caracterizați anul 2021 din punct de vedere al evoluției business-ului Metropolitan Life?
Pentru Metropolitan Life anul 2021 a însemnat adaptare, agilitate și consolidarea poziției de partener de încredere al românilor. Printr-un mix de distribuție unic în România am continuat să oferim servicii și produse flexibile, care să răspundă nevoilor clienților, în fiecare etapă a vieții lor. În egală măsură, ne-am concentrat pe dezvoltarea echipei și a parteneriatelor durabile, cât și pe digitalizarea și simplificarea serviciilor noastre. Din punct de vedere al rezultatelor financiare, Metropolitan Life a înregistrat o creștere de 26% a primelor brute subscrise în anul 2021, comparativ cu anul precedent.
Care au fost provocările anului 2021 și cum le-ați depășit?
În 2021, principala provocare pentru noi, și cred că și pentru alți jucători din piața asigurărilor de viață, a fost gestionarea efectelor anului 2020 și adaptarea la un mediu post-pandemic, alegerea acelui pas care să ajute în dezvoltarea organică și sănătoasă a business-ului. Mediul în care activăm este dinamic, iar interesul crescut al clienților noștri pentru siguranța financiară reprezintă cea mai importantă motivație de a le fi alături în momente importante, cu un angajament real față de fiecare persoană care achiziționează o poliță de asigurare și care are nevoie de sprijinul nostru. În contextul economiei de tip Low Touch, care presupune o interacţiune digitală din ce în ce mai crescută între companii şi clienţi, adaptarea și agilitatea sunt direcții strategice în spiritul cărora ne-am concentrat acțiunile în 2021, pentru a oferi, prin fiecare canal de distribuție, produse, servicii și experiențe cât mai simple, mai inteligente și sigure, celor peste 3 milioane de clienți ai Metropolitan Life.
Din perspectiva Metropolitan Life, companie aflată în ultimii ani mereu în top 3 jucători ai pieței de asigurări de viață, care sunt ingredientele pentru a rămâne competitivi?
Consider că pentru a rămâne competitivi și a putea oferi servicii adaptate nevoilor clienților și partenerilor noștri, este important să ne asigurăm că angajații noștri au la dispoziție instrumentele, contextul și inspirația necesare, nu doar pentru a se adapta, ci pentru a construi un viitor protejat financiar. La Metropolitan Life, inovația înseamnă reinventarea continuă a modului în care creăm și oferim valoare cliențiilor, angajaților și partenerilor de business. În această perioadă, am continuat să investim în dezvoltarea serviciilor oferite pentru a putea răspunde atât cererii offline, cât și online, clienții având posibilitatea de a achiziționa și plăti 100% digital produsul ales. Totodată, mix-ul de distribuție unic în piață, bazat pe toate canalele este un ingredient cheie în construcția unui business sănătos, capabil să rămână competitiv. Mai mult, pentru că protecția vieții și a viitorului comunităților în care ne desfășurăm activitatea este una din valorile de bază ale Metropolitan Life și ne implicăm în acțiuni care influențează în mod pozitiv educația, sănătatea și calitatea vieții societății din care facem parte, consider că acest lucru ne-a ajutat în consolidarea poziției de partener de încredere al românilor.
Care sunt ariile de interes în care Metropolitan Life a investit cel mai mult în 2021?
În 2021 am continuat să ne concentrăm acțiunile pentru extinderea parteneriatelor, digitalizare, diversificarea și simplificarea proceselor operaționale și a instrumentelor de comunicare. Totodată, programele de CSR și inițiative sociale, continuarea dezvoltării echipei The Metropolitans, dar și construcția unui viitor sustenabil s-au numărat printre acțiunile realizate anul trecut. Sustenabilitatea nu este doar un stil de viață individual, ci și un mod de lucru integrat în toate procesele și operațiunile Metropolitan Life. Încurajăm dezvoltarea pe toate planurile, iar starea de bine a colegilor noștri este esențială. De aceea, investim constant în programe de Customer Orientation, de menținere a echilibrului între viața personală și profesională, de wellbeing, sau programe pentru dezvoltarea managerilor și leaderilor companiei.
Cum evaluați evoluția business-ului Metropolitan Life în 2022 și care sunt așteptările pe care le aveți până la final de an?
Într-un context complex, cu schimbări accelerate, misiunea Metropolitan Life rămâne aceea de a fi alături de familiile din România, oferindu-le protecția financiară de care au nevoie în cazul evenimentelor neprevăzute. Obiectivul nostru este să asigurăm clienților plasa de siguranță necesară, beneficiile de protecție financiară adaptate nevoilor actuale ale acestora și tipurile de servicii relevante pentru ei. Rămânem implicați în comunitate prin acțiuni de voluntariat sau investiții în proiecte de educație financiară, incluziune socială, protecția mediului. Totodată, dezvoltarea echipei The Metropolitans rămâne o prioritate, cât și investițiile constante în raport cu partenerii noștri, esențiale pentru a oferi clienților beneficiile de care au nevoie, atunci când au nevoie.