Uzina Mecanică Bucureşti va construi 227 de vehicule blindate, în parteneriat cu General Dynamics European Land Systems România (GDELS).
Premierul Nicolae Ciucă a declarat în cadrul ceremoniei de semnare a acordului de asociere joint venture între Uzina Mecanică Bucureşti (UMB) şi General Dynamics European Land Systems Romania (GDELS Romania) privind producţia de transportoare blindate Piranha că, prin acest parteneriat, România devine una dintre primele țări unde se localizează producţia de tehnică şi echipamente militare moderne.
„Putem să vedem că se realizează primul joint venture consolidat între Uzina Mecanică Bucureşti şi GD Land System şi MOWAG. Este cât se poate de evident faptul că prin acest demers putem să constatăm un grad ridicat de încredere pe care partenerii noştri strategici îl acordă ţării noastre într-un context de securitate deosebit şi care se concretizează în transfer de tehnologie know-how în industria românească, în economia românească”, a declarat Nicolae Ciucă, citat de Agerpres.
Premierul a subliniat că valoarea obligaţiilor de compensare din cadrul acordului este de aproximativ 297 de milioane de euro, sumă din care, până acum, s-a realizat implementarea a aproximativ 55%-56%.
„Aceasta valoare este specifică primului contract subsecvent urmând derularea celui de-al doilea contract subsecvent şi, desigur, demararea procesului pentru realizarea celorlalte 133 de transportoare”, a subliniat premierul.
Prezent și el la ceremonie, ministrul economiei, Florin Spătaru, a subliniat că prin acest parteneriat România demonstrează că are potențial să se transforme în exportator regional de echipamente din industria de apărare.
„133 de noi transportatoare urmează să fie livrate şi realizate în colaborare şi mă aştept ca UMB să-şi intensifice eforturile de a-şi dovedi capabilitatea şi calitatea resursei umane, să aducem acest standard la cel mai înalt nivel”, a completat oficialul.
La rândul său, Alfonso Ramonet, preşedintele GDELS, a susţinut că acesta este doar începutul, iar compania pe care o reprezintă şi-ar dori să realizeze mai multe produse în România.
„Avem resurse umane să construim astfel de vehicule, alături de experienţa pe care o are UMB. Nu ar fi fost posibil dacă nu am fi avut furnizori foarte buni aici, companii care şi-au asumat şi au adus tehnologie din alte părţi, precum din Canada, şi şi-au adaptat standardele. Considerăm că baza pe care o avem aici în România ne întăreşte afacerile. Considerăm România ca fiind o piaţă hub în acest moment”, a conchis Ramonet.