Cautare




, Staff

Gastronomie |
|

(P) De la cafea de specialitate la E-commerce

Antonio Iftimescu este fondatorul Coftale, prima cafenea de specialitate din București. În acești ani, le-a explicat oamenilor, cu răbdare, ce înseamnă această cafea. Pandemia l-a provocat să se adapteze: urmează să lanseze o platforma online care va vinde produse non-food „bulk at wholesale prices”.
Antonio Iftimescu Coftale

Ați fost primii care ați deschis o cafenea de specialitate in Bucuresti. Cum s-au schimbat piața și obiceiurile de consum de atunci și până acum?

Coftale Specialty Coffee Shop a fost deschis în decembrie 2012, când piața de abia începea să își revină după criza financiară din 2008. Atunci piața cafelei era dominată de cafenele clasice care nu țineau cont deloc de calitatea cafelei, iar obiceiurile de consum deja formate, ne-au dat multe bătai de cap ani la rând.

Cum convingeai oaspeții să treacă de la „expresso lung cu lapte”, care era o cafea amară și pentru care aveai nevoie de două plicuri de zahăr ca să o poți bea, la cafeaua de specialitate? Răspunsul era și este în continuare simplu: trebuie doar să guste o cafea de specialitate. Bineînțeles, degustatul trebuie să vină la pachet cu răbdare și cu multe informații despre acest tip de cafea.

Acum, mulțumită tuturor cafenelelor de specialitate care au depus efort pentru a dezvolta această piață, multă lume a auzit sau măcar a băut, cel puțin o dată, o cafea de specialitate.

Cum v-ați adaptat business-ul în aceste vremuri traversate de pandemie?

Înainte de 15 martie, nu foloseam niciun serviciu de food delivery, deoarece toate eforturile noastre erau concentrate pentru vânzarea In-House. De la 15 martie, am încheiat parteneriate cu Uber Eats, Glovo si Takeaway pentru a reuși să plătim salariile colegilor noștri și pentru a nu întrerupe ciclul economic. În curând, vom începe colaborarea atât cu Bolt, cât și cu Neo Delivery, un start-up românesc care îmi place mult și sunt sigur că va avea succes.

Dacă pe 15 martie nu ne mutam cu vânzările online, ar fi trebuit să închidem. Închideam noi, închideau și alții și uite așa tot lanțul de business-uri interconectate ar fi murit încetul cu încetul și economia și-ar fi revenit mult mai greu. Asa că, mulțumim celor care au făcut eforturi uriașe de a-și ține business-urile deschise și au plătit salarii, mulțumim furnizorilor noștri, mulțumim tuturor celor care ne-au ajutat să rămânem pe linia de plutire.

Mulți antreprenori au făcut mult mai mult decât să-și mențină business-urile în viață și merită cu adevărat admirația și mulțumirile noastre. Câteva exemple, în acest sens, sunt Anca Ungureanu de la Beans&Dots cu inițiativa #CafeaPentruSpitale, Răzvan Crișan de la Kane Group cu inițiativa #Acum, Adrian Hădean cu inițiativa #SolidarSocial, Alexandru Petricean de la Noua, care au gătit pentru persoanele vulnerabile și pentru personalul medical sau echipa Gault&Millau, care a susținut intens industria ospitalității. Mai sunt mulți alții pe care nu i-am enumerat mai sus, dar care au susținut prin eforturi proprii și s-au dedicat în această perioadă diverselor inițiative.

Se spune că în vremuri de criză iese la suprafață caracterul oamenilor și pot spune că sunt mândru de persoanele care nu au fugit din calea dificultăților, care nu au renunțat la luptă și au dat dovadă de un leadership cum numai în cărțile de specialitate citești. Chapeau Bas!

In toți acești ani v-ați format, cu siguranță, o comunitate. Cum sunt oamenii care vă trec pragul în mod constant si cum v-au ajutat în această perioadă dificilă?

Datorită comunității care s-a creat în jurul nostru mai existăm astăzi. Datorită oaspeților noștri care zi de zi ne călcau pragul și care au comandat în continuare cafea și mâncare pentru acasă am reușit să supraviețuim. Nimic nu te pregătește pentru o astfel de criză, acest Black Swan al anului 2020. Ar trebui să devină obligatorie crearea unei comunități pentru orice antreprenor, mai ales în HoReCa.

Stând acasa, multe persoane din comunitate au început sa ducă dorul produselor pe care le găseau în localurile preferate. Produsele alternative, independente sau craft au început să fie inaccesibile clienților din cauza închiderii multor business-uri, în timpul stării de urgență. Așa a apărut Alt_Markt (www.altmarkt.ro) un magazin online alternativ (alternative market for food products), unde oaspeții cafenelelor de specialitate și nu numai pot comanda acasă la prețuri de retail produsele brandurilor preferate. Dorim ca acest „specialty grocery store” să aibă aceiași oaspeți cool pe care îi avem și la Coftale.

De la HoReCa la E-commerce?

Alt_Markt face parte dintr-un proiect mai mare la care lucrez deja de aproape un an. Este vorba tot de un magazin online care va vinde bulk la prețuri de wholesale, produse non-food. El se numește LaCutie.co și va fi live în 3-4 săptămâni (www.lacutie.co).

Trecerea pentru mine este oarecum naturală, deoarece LaCutie.co a început tot dintr-o frustrare prin care trec cu Coftale. Fiind mai tech savvy tot timpul, am optimizat și digitalizat diferitele aspecte ale business-ului, dar pentru aprovizionare nu am identificat o platformă în care pot găsi tot ce am nevoie pentru curățenie, de la produse profesionale la cele semi-profesionale, dar la prețuri competitive. Aveam nevoie de o platformă care să facă ce face Metro combinat cu Emag și cu un en-gross care, la cumpărături în cantități mai mari, dar nu industriale, să putem avea prețuri de wholesale. Totul transparent, rapid, și cu posibilitate de a repeta printr-un click toate cumpărăturile sau chiar să îmi ofere posibilitatea de subscription. Mulți antreprenori, mai ales la început de drum, poartă toate pălăriile business-ului și dacă pot salva 30 minute pe zi pentru aprovizionare este aur curat. LaCutie.co nu va vinde doar B2B, ci componenta principală va fi vânzarea B2C. Dar mai multe veți afla când îl vom lansa.

Nu am renunțat la business-ul în HoReCa. La Coftale am colegi extraordinari care deja sunt autonomi și fac o treabă mult mai bună decât mine, ceea ce îmi permite sa explorez noi linii de business.

Mai aveți și alte planuri de viitor pe care ați vrea să ni le dezvăluiți?

Da, în curând vom deschide propria prăjitorie. Este visul nostru de când am început proiectul Coftale. Planurile de deschidere au fost frânate tare din cauza pandemiei, dar rămânem în continuare optimiști și tragem tare să ne materializam visul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii