Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Media şi entertainment |
|

Octav Ștefan, PR Manager SmartPoint: “Existența acestei platforme cred că este cea mai mare realizare de comunicare a autorității”

După o creștere constantă a pieței de publicitate în ultimii zece ani, pandemia de COVID-19 a inversat trendul, astfel că industria de marketing și comunicare a scăzut cu aproximativ 30 de procente.
 aboneaza-te
Octav Stefan

Octav Ștefan, partener și PR manager la agenția SmartPoint consideră că această criză are anumite componente asemănătoare cu cea din 2008-2010, dar în multe privințe sunt totuși diferite. “Trăim o situație care este fără precedent în ultima sută de ani și cu implicații care încă nu s-au dezvăluit pe deplin”, spune el.

Pentru a se adapta contextului actual, la nivelul SmartPoint, pe lângă planul de contingență și de siguranță, au adoptat și telemunca. “Cred că cel mai evident efect al acelei perioade a fost o activitate foarte intensă”, continuă Octav Ștefan. Totodată, în plus față de activitatea intensă care ține de specificul profesiei, a fost și o activitate de evaluare și reevaluare a planurilor și a estimărilor pe care le aveau pentru anul acesta.

“Am inclus mai mult zona de digital în orice propunere am făcut în această perioadă. Per total, a fost o perioadă complexă și în continuare este, și cu această abordare de a adăuga servicii noi am răspuns la incertitudinea din piață care caracterizează foarte multe industrii”, mai punctează acesta.

Pe de altă parte, agențiile sau profesioniștii au fost forțați să testeze noi metode de comunicare, noi canale și noi tactici. În plus, Octav Ștefan este de părere că zona de digital este absolut obligatorie în orice campanie. “În orice plan de comunicare, de acum înainte va trebui cuprinsă și o zonă de digital și cred că mai este important să segmentezi foarte bine cui te adresezi”. 

Odată cu instaurarea stării de urgență și intrarea în lockdown, evenimente și activitățile de BTL au fost practic oprite. Însă, aceste componente joacă un rol important în economia veniturilor unei agenții și acestea au fost și continuă să fie grav afectate de efectele pandemiei.

“Noi ne-am repliat destul de rapid. Am căutat și am găsit soluții pentru derularea evenimentelor în online și am reușit să compensăm o parte din acest impact, dar vom vedea cu siguranță o scădere a cifrei. Scădere pe care o evaluăm în acest moment undeva la 20-30% la întrega piață”, mai spune el.

Cu alte cuvinte piața de publicitate se întoarce în urmă cu patru cinci ani. De asemenea, în opinia lui, este important ca o agenție de media să aibă și un portofoliu diversificat.

“Pentru zonele astea de evenimente am apelat în perioada stării de urgență la șomaj tehnic și am avut și un mic procent de restructurare și sperăm să ne menținem în formula actuală până la finalul anului”, afirmă Octav Ștefan.

Totodată, grupul de comunicare strategică a fost esențial în ultimele șase luni de când a izbucnit pandemia în România, mai ales pentru a combate fake news-urile și pentru a ține cetățenii la curent cu evoluția virusului. “Am apreciat foarte mult existența unei platforme reper pentru ceea ce înseamnă o știre oficială. Existența acestei platforme cred că este cea mai mare realizare de comunicare a autorității”.

Mai exact, Octav Ștefan consideră că uniformizarea și consistența sunt foarte importante într-o comunicare de criză și, de asemenea, claritatea.

“Cred că în continuare este nevoie de o comunicare constantă cu informații oficiale, bineînțeles, actualizate. Suntem într-o situație de incertitudine și este nevoie să umplem un gol care s-ar umple cu speculații sau cu și mai multe teorii ale conspirației. Pentru noi soluția asta cu IMM Invest este un ajutor”, a conchis acesta.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii