FacebookTwitterLinkedIn

Oana Grasu, General Manager al Dare Digital, vorbește despre poziționarea agenției pe piața marketingului digital din România. Transparența și parteneriatul sunt valorile principale ale agenției.

Forbes: Care este modelul de business al agenției de marketing online Dare Digital?

Oana Grasu: Modelul de business al agenție iDare Digital este principalul motiv pentru care eu m-am alăturat acestei echipei în luna mai, anul trecut, la care se adaugă și spiritul antreprenorial al colegilor mei.

În trecut, în urmă cu câțiva ani, agenția Dare Digital funcționa așa cum funcționează agențiile clasice, pe un model de business foarte asemănător cu cel al companiilor de servicii.

În 2018, văzând că piața se schimbă și angajații își doresc mai multă autonomie și o remunerație care să fie direct proporțională cu efortul pe care-l depun și cu rezultatele pe care le aduc clienților, s-a decis să se transforme agenția într-un ecosistem de parteneri.

Acest lucru înseamnă, în principal, că fiecare dintre colegii noștri sunt remunerați direct proporțional cu efortul pe care aceștia îl depun și cu rezultatele pe care le aduc pentru clienții noștri.

Practic, de fiecare dată când un nou client se adaugă în portofoliul agenției și colegii noștri câștigă mai mult. În oglindă, cumva, în momentul în care există o pierdere a unui client și colegii noștri „împărtășesc” acest eșec.

Din perspectiva clienților, Dare Digital nu este numai o agenție care are un focus pe performanță, așa cum s-a lansat în 2008, fiind o agenție specializată în servicii de marketing performers.

Acum este singura agenție de pe piață care are o metodologie unică ce acoperă întreg traseul digital pe care clienții îl parcurg, de la servicii de strategie, creație pentru mediile digitale și până la dezvoltare și performance media. Noi numim această metodologie: Optimizarea Amprentei Digitale a Brandurilor, fiind și noua poziționare pe care o avem în piață încă de la finele anului 2022.

Noi credem că acum, cu toate constrângerile pe care le are piața, pentru orice companie este foarte dificil să comunice doar prin rețelele de social media sau să aibă niște campanii foarte bine făcute. Considerăm că fiecare director de marketing trebuie să privească 360 de grade acest mediu digital, astfel încât să-și optimizeze cât mai mult rezultatele.

Colegii noștri sunt parteneri. Există o egalitate între noi, dar mai mult de-atât, este vorba despre transparență în tot ce înseamnă procese și servicii.

Toate bugetele pe care le noi le dăm către clienți sunt comunicate transparent în întregul ecosistemul, astfel încât, așa cum spuneam, renumerația fiecărui coleg al nostru este direct proporțională cu efortul depus. Lucrurile funcționează mult mai bine. Cum am spus mai înainte, aceasta a fost principalul motiv care m-a atras către Dare Digital și acest mod de business.

CARTE DE VIZITĂ

Oana Grasu este specialist în marketing, comunicare de brand și management de echipe cu o experiență de peste 13 ani.

Este pasionată de transformarea digitală a companiilor, având misiunea de a sprijini clienții parteneri să exploreze noi soluții tehnologice și să folosească la maximum platformele existente pentru înlăturarea barierelor de consum.

De asemenea, Oana Grasu are experiență atât în crearea strategiei de marketing a clienților și dezvoltarea comunicării de brand, cât și în implementarea campaniilor tactice de pătrundere pe noi piețe și pentru a lansa noi produse.

A lucrat la companii precum McCann World Group și Frank Group pentru importanți clienți internațional.  

            

Forbes: Cum a început anul 2023 pentru Dare Digital?

Oana Grasu: Am să precizez mai întâi contextul. Pentru noi, anul 2022 a fost foarte bun. Am crescut la nivel de cifră de afaceri cu peste 50%, iar pentru anul 2023, țintim o creștere de 60%, mizând tocmai pe modelul de business pe care l-am amintit.

Am câștigat contul Cargus la un pitch organizat în ianuarie 2023. Cargus este unul dintre liderii pe piața de curierat din România. De asemenea, am câștigat contul SanoPass, un startup-uri românesc din zona de healthtech, care a fost achiziționat recent de MedLife. SanoPass are deja peste 50.000 de clienți în zona de integrare a serviciilor de fitness, nutriție și sănătate. Am început anul cu două victorii importante.

De asemenea, suntem recunoscători că mare parte din clienții noștri, Eurolife, Glovo, Casa Rusu, Park Lake, Metro, au decis să continue să lucreze cu noi și în anul 2023. Deci, avem un an bun.

Forbes: Care sunt schimbările importante pe care le-ați constatat în relațiile agenție-clienți în ultimul an?

Oana Grasu: Cel mai important aspect este rolul pe care îl are agenția în viața clienților. Agenția a devenit mai mult decât un partener de marketing pentru clienții pe care îi are.

Așteptările sunt ca, pe lângă serviciile integrate de marketing pe care noi le livrăm, agenția să ofere și consultanță atât în zona de business cât și în zona de rețele sociale și canale digitale.

În ecosistemul Dare Digital avem mulți consultanți și specialiști în e-commerce, în mobile development și mulți alții. Toți acești colegi ne ajută să livrăm destul de bine pe noile nevoi foarte complexe ale clienților noștri.

Clienții ne întreabă și ne consultă de fiecare dată cu privire la deciziile de business pe are le iau. Până la urmă, obiectivele de comunicare trebuie să îndeplinească în final obiectivele de business. Mare parte din strategie trebuie să înlăture barierele de consum.

Prin urmare, dacă există o problemă de business, aceasta trebuie să fie rezolvată prima, înaintea comunicării.

Urmărește interviul integral pe pagina de Facebook a revistei Forbes România.