FacebookTwitterLinkedIn

Numărul bibliotecilor școlare a scăzut de la 6.545 în 2019, la 6.050 în 2022, în vreme ce numărul copiilor care au împrumutat cel puțin o carte școlară s-a diminuat cu peste 450.000.

„Lectura este esențială în anii de formare, pentru că este un instrument prin care copiii învață natural, încep să cunoască lumea în sens larg, să înțeleagă natura umană, emoțiile, prin intermediul poveștilor, ceea ce contribuie decisiv la formarea empatiei sociale”, a spus Gabriela Alexandrescu, președintele  executive al organizației Salvați Copiii România.

Conform statisticilor Asociației Editorilor din România (AER), România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește consumul de carte, cu o cifră de afaceri de circa 60 de milioane de euro înregistrată de edituri.

În comparația cu România, piața de carte din Germania înregistrează vânzări anuale de circa 9 miliarde de euro. 

Potrivit studiului național de literație, realizat de Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare (BRIO), 42% dintre elevii din România nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei.