Rolls-Royce este cunoscut pentru confortul pe care îl oferă limuzinele sale. Desigur, acest lucru nu înseamnă că brandul ar face vreun compromis în ceea ce privește puterea sau viteza. Însă confortul pasagerilor, transportați pe „Covorul fermecat”, a fost și va rămâne obsesia celor de la Goodwood și este domeniul în care inginerii și artizanii de acolo ar putea obține oricând și fără efort un doctorat dacă vreo instituție ar acorda așa ceva.
Așadar, să le facem pe plac și să vorbim despre confortul noului Ghost: automobilul este dotat cu noua suspensie Planar, care oferă un plus de manevrabilitate vehiculului și solicită la minimum șoferul. Planar, sistem care își ia numele de la planul geometric, este nivelul următor pentru ceea ce la Goodwood este cunoscut sub denumirea de Magic Carpet Ride sau Covorul fermecat – o suspensie atât de avansată încât reprezintă un etalon în domeniu pentru industria auto. Fiind și mai avansat, Planar este pe cale să devină noul etalon, „senzația de zbor la sol” fiind formula după care a fost dezvoltat în zece ani de cercetare.
Premiera o reprezintă așa-numitul Upper Wishbone Damper, un amortizor suplimentar amplasat deasupra suspensiei față obișnuite; ajutat de un sistem de camere video care analizează în avans suprafața de rulare cu care intră în contact mașina, Planar anticipează denivelările și oferă o amortizare optimă, pentru o rulare stabilă și fără zdruncinături.
Ușile care se deschid invers au devenit un alt element reprezentativ pentru Rolls-Royce – la noul Ghost, ele pot fi închise și deschise electric, apăsând un buton.
Motorul este, de asemenea, un simbol al potenței tehnologice a casei britanice: capacitate cilindrică de 6,75 litri, 12 cilindri în V, două turbine, 571 CP și un cuplu de 850 Nm. Tracțiunea este integrală, la fel și direcția – toate cele patru roți virează.
Lansat în 2009, Ghost, un automobil mai mic decât Phantom și mai auster (dacă această noțiune poate fi alăturată numelui Rolls-Royce), nu a reprezentat atât adaptarea brandului britanic la criza fără precedent din acei ani, cât oferta sa pentru tot mai numeroșii clienți care își doreau luxul RR într-o manifestare minimalistă. Noul Ghost este expresia filosofiei post-opulență, formulă folosită intern la Goodwood, care este caracterizată prin „mai puțin și mai consistent”: materialele trebuie selectate atent și folosite cu respectul cuvenit, iar designul trebuie să fie discret și inteligent.
Ghost este astăzi cel mai bine vândut Rolls-Royce, iar această a doua generație este, practic, un automobil cu totul nou – „de la precedentul model s-au păstrat doar umbrela și emblema”, susține producătorul.
ADVERTISEMENT