Vânzările de mașini electrice în statul nordic le-au depășit anul trecut pe cele cu motoare convenționale și hibride, iar Volkswagen a depășit Tesla în fruntea clasamentului producătorilor de baterii, anunță Reuters.
Mașinile electrice au reprezentat anul trecut 54,3% din vânzările de automobile noi din Norvegia, un record la nivel global și o creștere de la 42,4% în 2019.
Considerat de specialiști anul în care automobilul electric a ajuns la maturitate, 2020 a fost primul an în care vânzările de automobile electrice au depășit volumul combinat al mașinilor cu propulsie convențională. Cel mai vândut model a fost Audi e-tron, în timp ce premianta din 2019, Tesla Model 3, s-a plasat pe poziția a doua.
Pentru că Norvegia nu este membru UE, dar și datorită politicii de stat care încurajează dezvoltarea și importul de vehicule electrice, în statul nordic sunt disponibile automobile electrice care nu pot fi cumpărate în restul Europei – BYD Tang și anumite modele ale producătorului chinez Xpeng.
Automobilele cu motor diesel, al căror vârf de vânzări a fost atins în 2011, cu 75,7% din piață, au reușit să ocupe în 2020 doar 8,6 din piața auto norvegiană.
Potrivit statisticilor Băncii Mondiale, Norvegia, țară cu o populație sub șase milioane de locuitori, ocupă locul patru în lume ca venit pe cap de locuitor. Țara deține cel mai mare fond de investiții suveran, cu o valoare de aproximativ un trilion de dolari și ocupă prima poziție din lume în ceea ce privește indicele de dezvoltare umană (un indicator stabilit pe baza unor criterii ca durata de viață, educația și venitul mediu anual). Mai mult, Norvegia are cel mai mic indice al inegalității sociale și se află în fruntea unor topuri de calitate a vieții – indicele de integritate a instituțiilor publice, indicele democrației, indicele Better Life al Organizației Economice de Cooperare și Dezvoltare (OECD).