
Nissan Motor va pune capăt dezvoltării de noi motoare cu combustie internă pe toate piețele sale majore, cu excepția SUA, și își va concentra resursele pe vehiculele electrice. Astfel, Nissan devine primul mare producător auto japonez care ia o astfel de pauză.
Nissan a încetat deja dezvoltarea motoarelor pe benzină pentru vânzare în Europa. Dezvoltarea va fi limitată pentru motoarele pe benzină destinate pieței din SUA, în principal cele utilizate în camionete, unde se așteaptă să existe un anumit nivel de cerere. Mișcarea vine într-un context în care factorii de decizie din întreaga lume înăspresc restricțiile privind emisiile autovehiculelor, pentru a promova trecerea la vehiculele electrice.
În Europa, noile standarde privind emisiile Euro 7 vor intra în vigoare încă din 2025. În consecință, Nissan a stabilit că aceste reguli vor ridica costurile dezvoltării motoarelor cu ardere internă la niveluri nesustenabile.
Nissan va renunța treptat și la dezvoltarea motoarelor pe benzină pentru piețele din China și Japonia, dar va continua să dezvolte motoare pentru vehicule hibride.
Pe măsură ce vehiculele pe benzină rămân pe șosele, Nissan va îmbunătăți modelele de motoare existente, mai degrabă decât să dezvolte altele noi. Fabricile care produc motoare vor rămâne deschise și nu sunt planificate reduceri ale locurilor de muncă în această etapă.
Nissan a cheltuit aproximativ 500 de miliarde de yeni (4,3 miliarde de dolari) pe an pe cercetare și dezvoltare, cea mai mare parte din aceste investiții fiind destinate motoarelor și mașinilor pe benzină. Aceste fonduri vor fi acum redirecționate către vehiculele electrice și alte tehnologii noi.
Pentru primele nouă luni ale anului fiscal 2021, venitul net consolidat al Nissan a fost de 6,15 trilioane de yeni, profitul operațional consolidat a fost de 191,3 miliarde de yeni, iar marja profitului operațional a fost de 3,1%.