![](https://www.forbes.ro/wp-content/uploads/2022/03/shutterstock_1680823216.jpg)
Netflix a declarat că inflația, războiul din Ucraina și concurența acerbă au contribuit la o pierdere de abonați pentru prima dată în mai bine de un deceniu și a prezis pierderi mai mari în viitor, marcând o schimbare bruscă în evoluția celei mai mari companii de streaming.
Compania a declarat că a pierdut 200.000 de abonați în primul său trimestru, fiind cu mult sub previziunile sale de a câștiga 2,5 milioane de abonați. Suspendarea serviciului în Rusia după invazia Ucrainei a dus, de asemenea, la pierderea a 700.000 de membri, relatează Reuters.
Acțiunile Netflix au scăzut cu 26% și au șters aproximativ 40 de miliarde de dolari din valoarea bursieră a companiei. De când a semnalat inițial, în ianuarie, creșterea slabă a abonaților, compania a pierdut aproape jumătate din valoare.
Creșterea întârziată a abonaților determină Netflix să ia în considerare oferirea unei versiuni la preț mai mic a serviciului cu publicitate, invocând succesul ofertelor similare de la rivalii HBO Max și Disney+.
Netflix a oferit o predicție sumbră pentru trimestrul de primăvară, prognozând că va pierde 2 milioane de abonați, în ciuda revenirii unor seriale atât de așteptate precum „Stranger Things” și „Ozark” și a debutului filmului „The Grey Man”, cu Chris Evans și Ryan Gosling în rolurile principale. Veniturile Netflix din primul trimestru au crescut cu 10%, până la 7,87 miliarde de dolari, puțin sub previziuni.
Deși compania rămâne optimistă în ceea ce privește viitorul streaming-ului, a dat vina pe încetinirea creșterii pe o serie de factori, cum ar fi ritmul cu care consumatorii adoptă serviciile la cerere, un număr tot mai mare de concurenți și o economie lentă. Partajarea contului este o practică de lungă durată în rândul utilizatorilor, deși Netflix explorează modalități de a obține venituri din cele 100 de milioane de gospodării care urmăresc Netflix prin conturi partajate.
Serviciile de streaming au cheltuit 50 de miliarde de dolari pe crearea de conținut nou anul trecut, în încercarea de a atrage sau a păstra abonați, o creștere de 50% față de anul 2019.