FacebookTwitterLinkedIn

În perioada ianuarie – septembrie 2022, Nestlé România, divizia locală a gigantului de produse alimentare și băuturi, a raportat o creștere de 11,1%.

Creșterea pe care Nestlé România a raportat-o pentru primele nouă luni ale anului este susținută de evoluția de două cifre pe 7 dintre cele 10 divizii ale companiei, printre acestea regăsindu-se cea de nutriție pentru copii, hrană pentru animale de companie, Nespresso, Nestlé Health Science și Cafea.

„Așteptările noastre sunt să continuăm cu o performanță generală la fel de bună până la finele anului 2022. A fi solidari cu societatea și nevoile actuale este important pentru noi, iar produsele donate de către Nestlé România de la începutul anului depășesc 600.000 CHF și 90 de tone de alimente și băuturi. Într-o perioadă caracterizată de schimbări frecvente, mă bucur să conduc o echipă unită, puternică, ambițioasă, care a demonstrat flexibilitate și adaptabilitate pentru a dezvolta în continuare un business care aduce zi de zi în casele românilor produsele atât de îndrăgite de întreaga familie. Prin toate proiectele pe care le derulăm ne reconfirmăm angajamentul de a îmbunătăți calitatea vieții și de a contribui la bunăstarea societății în general”, spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestlé România.

În trimestrul al treilea, în portofoliul Nestlé a apărut brandul OptiXpress și s-a lansat gama Nestlé LITTLE STEPS® 3, lapte pentru copiii de vârstă mică în ambalaj din carton proiectat pentru a fi reciclat și cu linguriță dozatoare confecționată din cel puțin 95% plastic din trestie de zahăr, o resursă regenerabilă.

La nivel de grup, Nestlé anunță o creșterea organică de 8,5%, o creștere internă reală (RIG) de 1% și pricing de 7,5%.

„Am înregistrat o creștere organică puternică, pe măsură ce am continuat să ajustăm prețurile în mod responsabil pentru a reflecta inflația. Mediul economic provocator este o preocupare pentru mulți oameni și le afectează puterea de cumpărare. De aceea, ne propunem să menținem produsele accesibile”, a punctat Mark Schneider, CEO Nestle.

Rezultatele financiare în zona Europa

  • Creștere organică de 7,1%: 1,5% RIG; 5,7% pricing.
 Vânzări la nouă luni 2022Vânzări la 9 luni 2021RIGPricingCreștere organicăCreșterea raportată
Zona Europa*14,0 milarde CHF13,7 miliarde CHF1,5%5,7%7,1%1,7%

* RIG, prețurile și cifrele de creștere organică exclud regiunea Rusiei, cu un impact corespunzător asupra M&A și a liniilor de schimb valutar.

Pe categorii de produse, principalul motor de creștere a fost PURINA PetCare, alimentată de mărcile premium Gourmet, PURINA ONE și PURINA Pro Plan. Vânzările Nestlé Professional au crescut într-un ritm puternic de două cifre, condus de băuturi. Apa a înregistrat o creștere de două cifre, cu contribuții puternice din partea brandurilor internaționale și locale. Vânzările de la categoria nutriție pentru sugari au crescut într-un ritm de două cifre, pe baza impulsului puternic pentru produsele oligozaharidelor din laptele uman (HMOs). Categoria Dulciuri a raportat o creștere medie de o singură cifră, cu o cerere puternică pentru KitKat și pentru ofertele sezoniere. În al treilea trimestru, KitKat V a fost lansat în 15 țări europene. Cafeaua a înregistrat o creștere de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ și a continuat evoluțiile puternice ale vânzărilor pentru Starbucks de către Nespresso.

De cealaltă parte, divizia Culinary a raportat o scădere a vânzărilor, afectată de creșterea negativă înregistrată de  pizza și tăiței. Produsele pe bază de plante GARDEN GOURMET® au continuat să înregistreze o creștere puternică de două cifre, reflectând lansările de noi produse.

Nestlé este cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume. Este prezentă în 189 de țări din întreaga lume și are peste 300.000 de angajați.