Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

500 miliardari |
|

Nelu Iordache – 500 Miliardari Ediția 2011

NeluIordache.jpg
Nume: Nelu Iordache Avere: 140-150 de milioane de euro Varsta: 44 de ani Resedinta: București Domeniu/Companie: Comnstrucții, transporturi, agricultură Pasiuni: masini, sport

Dacă în 2009, compania Romstrade controlată de Nelu Iordache ocupa prima poziţie în topul celor mai mari constructori locali, anul trecut businessul s-a înjumătăţit, iar profitul a scăzut de peste cinci ori. Pentru discretul om de afaceri Nelu Iordache, proprietarul grupului de firme Romstrade, anul 2010 este de neuitat. Dar nu în sens pozitiv. Romstrade, compania de construcţii din Giurgiu, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de numai 132 de milioane de euro, comparativ cu anul precedent, când, facerile au fost duble, de respectiv 268 de milioane de euro. Iar dacă privim businessul din punct de vedere al profitabilităţii, lucrurile stau şi mai rău. Compania Romstrade, declarată în 2009 cel mai mare onstructor local (după cifră de afaceri), a înregistrat în acelaşi an un profit net de peste 31 milioane de euro. În 2010, însă, acesta a coborât până la 6,4 milioane de euro. Însă promite să-și revină în 2011. Evoluţia de anul trecut a afacerilor Romstrade l-a scos aşadar pe Nelu Iordache din top 3 cei mai mari constructori locali.

De la începutul acestui an, compania controlată de Nelu Iordache (76% – Nelu Iordache şi 24% – Gheorghe Cruceru) a reuşit să câştige o serie de contracte, printre care şi construcţia unui tronson al autostrăzii Nădlac-Arad pentru aproximativ 116 milioane de euro sau realizarea unui pasaj la Piaţa Charles de Gaulle din Capitală, pentru circa 34 de milioane de euro. Romstrade va mai construi totodată, pentru 23 de milioane de euro, şi pasajul suprateran din zona Mihai-Bravu-Splaiul Unirii din Bucureşti – contract câştigat tot în acest an.Romstrade, înfiinţată în 1994, potrivit siteului companiei, a înregistrat un puternic avânt al cifrei de afaceri după 2007, când a câştigat mai multe contracte de reabilitări de drumuri naţionale sau de străzi, din oraşe precum Deva, Bucureşti sau Giurgiu.

Nici Blue Air, compania de transport aerian lowcost al cărei acţionar majoritar este, nu a excelat în anul care a trecut, chiar dacă a trecut printr-un proces de restructurare destul de dur. După mai mulţi ani în care s-a confruntat cu grave probleme financiare, compania Blue Air – Transport Aerian SA pare că a revenit însă pe linia de plutire. Cifra de afaceri a sărit anul trecut de 161 de milioane de euro, faţă de aproximativ 150 de milioane de euro, în 2009. Profitul însă a avut semnificativ de suferit, în 2010, fiind de doar 200.000 de euro, faţă de 1,4 milioane de euro, în 2009. Dar asta în condiţiile în care nivelul creanţelor a crescut de patru ori, anul trecut, de la 10,5 milioane de euro în 2009, la peste 42 de milioane de euro.

În ultimii doi ani, compania Blue Air s-a aflat într-un proces dur de restructurare care a vizat inclusiv disponibilizare de personal. Potrivit datelor publice de la Ministerul Finanţelor, compania avea la sfârşitul anului trecut 446 de angajaţi, cu 329 mai puţin comparativ cu sfârşitul anului 2009. Potrivit directorului de dezvoltare al grupului de firme Romstrade, Gheorghe Răcaru, din cei disponibilizaţi de la Blue Air doar 150 de persoane au plecat efectiv, restul fiind transferate la celelalte companii din grup. „Blue Air a ieşit din criză“, confirma pentru „Forbes România“, la jumătatea acestui an, Gheorghe Răcaru.

Planul de restructurare a companiei a presupus diminuarea inclusiv a flotei, de la 11 aeronave, la 8. Managementul a operat în luna decembrie a anului trecut o majorare de capital, prin conversia datoriilor în acţiuni. Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, capitalul social al companiei Blue Air – Transport Aerian SA era la sfârşitul anului trecut de 40,2 milioane euro, faţă de doar 5 milioane euro, la sfârşitul anului 2009. În urma conversiei datoriilor în acţiuni, Romstrade SRL a ajuns să deţină 89% din B l u e A i r – Transport Aerian SA. În mod direct, Nelu Iordache mai deţine din Blue Air 9,77 %, iar Gheorghe Răcaru, directorul de dezvoltare al grupului de firme – 1,23 %.

Vezi care era averea lui Nelu Iordache în 2010

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii