FacebookTwitterLinkedIn

Ministerul Transporturilor a aprobat proiectul privind modernizarea și electrificarea liniei de tren Constanța-Mangalia. Investiția, în valoare de 1,6 miliarde de lei, este finanțată din fonduri europene.

Calea ferată Constanța-Mangalia are o lungime de 43 de kilometri, Între cele două orașe, trenurile fac 80-90 de minute.

Modernizarea este necesară pentru că linia este simplă și neelectrificată, iar la Constanța, trenurile care vin dinspre București și au traseul spre sudul litoralului trebuie să schimbe locomotiva electrică și să cupleze o locomotivă diesel.

În sezonul estival, când sunt atașate 15 vagoane, locomotivele diesel nu reușesc să facă față caniculei și nu asigură răcirea corespunzătoare a vagoanelor, mai ales cele care se formează de la Mangalia spre Constanța, deci care au staționat în plin soare, notează RRA.

Proiectul pentru modernizarea liniei Constanța – Mangalia va fi înaintat guvernului pentru aprobare. După avizul executivul, compania CFR Infrastructură va lansa licitația pentru modernizarea și electrificarea liniei.

Durata de proiectare și execuție este de trei ani.

Lucrările prevăzute vizează:

  • electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei – prin electrificarea liniei Agigea Ecluză-Mangalia în completarea tronsonului Constanţa-Agigea Ecluză se va putea circula cu tracţiune electrică pe distanţa Constanţa-Mangalia, eliminându-se astfel tracţiunea diesel-electrică;
  • creşterea gradului de siguranţă prin reabilitarea liniei c.f., a lucrărilor de artă, realizarea lucrărilor de consolidare necesare şi eliminarea astfel a restricţiilor de viteză;
  • reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei maxime de circulaţie permise de traseu pe distanţa Constanţa-Mangalia şi eliminarea necesităţii schimbării locomotivei în staţia Constanţa;
  • un mers cadenţat la 30 de minute al trenurilor de călători pe distanţa Constanţa-Mangalia;
  • creşterea gradului de confort în transportul de călători prin modernizarea peroanelor, a clădirilor de călatori, precum şi a altor facilităţilor oferite în staţii/puncte de oprire în conformitate cu normele STI;
  • post de operare central CEL Eforie Nord – Mangalia amplasat în clădirea CMT Constanţa + echipamente necesare ERTMS nivel 2 pentru linia Constanţa-Mangalia.