„Mâine (n.red. – astăzi), am o întâlnire împreună cu partenerii noștri, mă refer la ASPERO (n.red. – Asociația de Plăți Electronice din România), împreună cu care s-a construit acest proiect (n.red. – ghișeul.ro). Chiar mâine, împreună cu AADR (n.red. – Agenția pentru Agenda Digitală a României), în jurul prânzului, avem o discuţie pe acest subiect, în sensul că dorim să extindem colaborarea şi pentru alte tipuri de persoane care să poată să folosească platforma (n.red. – ghișeul.ro). În momentul de faţă, este de interes acest subiect şi încercăm cât mai rapid să deblocăm acest cadru legislativ în așa fel încât să poată fi utilizată platforma şi de alte categorii, nu doar de cele care sunt înregistrate în momentul de față”, a spus Cojocaru, în cadrul We Love Digital Forum, organizat de profit.ro.
În prezent, pe Ghiseul.ro își pot plăti taxele şi impozitele doar de persoanelor fizice şi PFA-urile, inclusiv Întreprinderile Individuale și Întreprinderile Familiale.
„Din punctul nostru de vedere (n.red. – al ministerului), numărul instituțiilor care s-au înscris pe aceste platforme (n.red. – Ghișeul.ro și Punctul Unic de Contact) este nesemnificativ în momentul de față. Vorbim de câteva sute, în momentul în care sunt câteva mii de instituții care ar putea să-și prezinte serviciile. Fiecare instituție are un număr de servicii pe care le poate oferi cetățenilor. Aceștia, gratuit sau contra cost, pot apela la ele, astfel încât să beneficieze de tot ceea ce au nevoie. Încurajăm toate instituțiile să folosească cele două platforme. (…) Cele două platforme sunt platforme venite din trecut și, în momentul de față, merită o mai mare atenție”, a menționat ministrul Comunicațiilor.
La 31 martie, pe Ghișeul.ro erau înrolate 333 de instituții, erau făcute 334.000 de conturi, fuseseră făcute 778.000 de tranzacții, iar valoarea plăților era de 257 de milioane de lei.
Ministrul susține că MCSI poate ajuta orice instituție să folosească aceste platfome.
„Toate aceste lucruri se întâmplă în funcție de implicarea și capacitatea celor care coordonează diverse instituții de a transpune ceea ce vorbim noi acum în activități concrete. Rolul nostru este să încercăm să eliminăm aceste activități punctuale, izolate și să încercăm să discutăm despre un proiect major, coerent, prin intermediul căruia toate instituțiile de la nivel central și, ulterior, să putem coborî către cele din zona unităților adminstrativ teritoriale, să avem o strategie coerentă, în așa fel încât fiecare dintre aceste instituții să poată spună că «Am încheiat acest proces de digitalizare cât se poate de corect»”, a detaliat Cojocaru.
De asemenea, ministrul estimează că, până la finele acestui an, va fi gata strategia pentru 5G, după ce săptămâna trecută Guvernul a adoptat un memorandum referitor la aceasta.
În biroul său, există o hartă unde sunt trasate liniile de comunicare cu toate celelalte ministere. Fiecare minister are minimum trei proiecte pe care acestea le desfășoară împreună cu MCSI.
„Și cu Ministerul de Interne și cu Ministerul Muncii, care sunt două ministere foarte importante din ceea ce privește activitățile pe care trebuie să le dezvoltăm noi în zona de digitalizare, pentru că au foarte multe evenimente de viață”, a adăugat Cojocaru.
În acest context, ministerul intenționează să creeze un cloud guvernamental în care să există detalii despre o persoană de la naștere la deces.