FacebookTwitterLinkedIn

Cum vezi în acest moment industria serviciilor și a produselor de lux? Care au fost cele mai mare schimbări care au modelat-o în ultimii ani și încotro se îndreaptă?

Noțiunea de lux a evoluat și s-a transformat de-a lungul timpului, trecând de la a deţine obiecte scumpe la a trăi experienţe emoţionale încărcate de semnificaţie. Asistăm deja de mai mulţi ani la fenomenul pe care literatura de specialitate îl numeşte „democratizarea mărfurilor de lux“: segmentul produselor de lux a reuşit să se reinventeze, jucătorii din diferite industrii introducând pe piaţă numeroase produse considerate înainte exclusiviste, vândute totuşi la preţuri şi prin canale accesibile tuturor.

Forțele care au propulsat această democratizarea a luxului sunt variate și puternice: posibilitatea de a călători în orice colţ al lumii a creat în consumator gusturi mai sofisticate, iar avansul tehnologic a făcut posibilă o calitate mai ridicată la costuri mai mici, pentru a numi doar câteva.

Consumatorii în general au devenit mult mai selectivi şi sunt dispuşi să acorde mai multă atenţie calităţii produselor pe care le achiziţionează, vor să fie atinşi la nivel emoţional şi sunt preocupaţi de istoria şi valorile pe care brandurile le reprezintă. Luxul în prezent nu mai înseamnă un consum ostentativ, cât mai degrabă este despre respectul de sine şi legăturile emoţionale, intelectuale şi spirituale pe care brandurile le pot crea cu consumatorii. Aceştia nu mai sunt sclavi ai brandurilor. Pot fi extraordinar de loiali dacă brandul îi convinge să fie, dar sunt şi foarte exigenţi şi îşi cunosc la rândul lor valoarea pentru brand.

Cum poate o cafea bună să-i deschidă unei persoane pofta de tabieturi, de lucruri mai fine, de mici răsfățuri?

Cafeaua Nespresso este o cafea cu poveste, care atrage atenția nu doar a pasionaţilor de cafea ci a tuturor celor care apreciază plenar micile bucurii ale vieţii. Momentul în care sorbim cu nesaţ lichidul negru din ceaşcă fiecare dintre noi îl încarcă cu o anumită semnificație. Nespresso este o cafea care te face să te oprești din iureșul cotidian, te inspiră să privești lumea în ansamblu și să remarci detaliile prețioase din care este compusă aceasta. Și ce poate completa mai bine un astfel de moment decât un răsfăț fin? Asocierea dintre cafea și deserturi este una foarte răspândită și apreciată datorită felului subtil în care completează și desăvârșesc frumusețea unei clipe.

Care este rolul cafelei în cadrul unei cine rafinate și cum potențează sau complementează ea felurile de mâncare?

O ceașcă de cafea poate fi servită înainte de a lua cina dar, cel mai adesea aceasta este savurată la încheierea mesei. În mod ideal, indiferent dacă este savurată singură sau însoțește un desert sau o băutură alcoolică, o cafea excepţională va încununa experiența gastronomică, la finalul căreia toate aromele trebuie să fie într-o armonie deplină. De aceea este foarte importantă calitatea cafelei – o cafea de calitate redusă va ştirbi calitatea experienței culinare, indiferent de cât de atent au fost pregătite şi servite celelalte preparate.

3O5A1454

Care sunt tabieturile tale preferate, ritualurile care îți aduc bucuria zilnică?

Bucuria vieții mele este compusă din mai multe momente de zâmbet, manifestari ale iubirii : prima îmbrățișare de dimineață pe care o primesc de la fiica mea, prietenii din jurul meu, cățelul şi modul în care îşi arată veselia de fiecare dată când mă întorc de la birou, cartea ce mă aşteaptă seara pe noptieră, ceașca de cafea savurată cu colegii și micile discuţii amuzante care de fapt dau tonul pozitiv întregii zile… De asemenea, sunt pasionată de activitățile sportive care îmi oferă armonie și aliniere cu lucrurile din jur – bodyart sau yoga.

Care este cea mai veche amintire legată de cafea care-ți vine în minte?

Eram în facultate când am început să beau cafea, iniţial mai mult de nevoie – era combustibilul din sesiune, întotdeauna ceașca de cafea era nelipsită, alături de o mulțime de cursuri întinse peste tot și un playlist cu muzică propice „procesului“ de învățare. Peste mulți ani și multe sesiuni, nevoia de a bea cafea s-a transformat în pasiune pentru gust și savoare.

Ce ai învățat cel mai important din fiecare loc în care ai lucrat până acum și cum s-au îmbinat toate aceste învățături în actuala poveste Nespresso?

Sunt de părere că înveți cu şi de la oamenii pe care ai privilegiul să îi întâlnești. Pot să spun că am trecut printr-o călătorie aidoma celei a lui Harap Alb – constant am cunoscut oameni noi, frumoşi, inspiraţionali și am învățat de la fiecare câte ceva; învăţăm şi evoluăm împreună; fiecare experiență, fiecare interacțiune a reprezentat pentru mine un moment care a contribuit la formarea mea, ca om și ca profesionist.

A venit Nespresso într-un moment simbolic pentru cariera ta, a fost la momentul potrivit?

Privesc schimbarea ca pe o oportunitate, de aceea nu pot spune că există momente „potrivite“ sau „nepotrivite“ – cred cu tărie că lucrurile se leagă firesc pe parcursul vieții noastre.

Am făcut pasul către Nespresso simțind o continuitate, considerându-l un pas firesc în cariera mea de până atunci. Nespresso nu este doar despre cafea, este o companie de servicii, de relație cu clienții, puternic legată de excelenţa în servicii şi lucrul cu standarde de lux. Este o companie tânără, are 30 de ani, și are un mod antreprenorial de lucru, cu oameni foarte dinamici, deși vorbim despre o companie mare. Brandul este foarte aproape de clientul final și se asigură constant de calitatea serviciului pe care clientul îl primește. Acest model de lucru este motivant atât pentru mine cât şi pentru echipa mea, iar cei doi ani care au trecut deja de când am început această călătorie extraordinară ne-au părut o singură clipă, frumoasă şi memorabilă.

Care este, în acest moment, cea mai mare provocare și ambiție a ta legată de brandul Nespresso în România?

Bazele echipei din România le-am pus în urmă cu doi ani şi mă simt legată de fiecare membru al echipei ca de famila mea. Ambiţiile noastre au fost mari de la bun început: suntem datori să oferim un exemplu de calitate și excelenţă în servicii, să ridicăm ştacheta în fiecare zi, să oferim experienţe autentice, valoroase pentru consumatorii din România, la aceleaşi standarde excepţionale pe care Nespresso le-a trasat pentru toate activităţile sale peste tot în lume.

Cum ai simțit că se raportează românii la acest veritabil lovebrand, în raport cu locuitorii altor țări? Cum diferă ritualurile sau obișnuințele lor într-ale cafelei?

Entuziasmul cu care România a primit brandul Nespresso a fost copleșitor. Mulţi dintre membrii Clubului pe care îi avem în prezent cunoşteau calitatea excepţională a brandului Nespresso de foarte mult timp, făcând o mulţime de eforturi să îşi procure cafeaua care li se lipise suflet. Pe de altă parte, piața de cafea porționată ambalată în capsule este deosebit de dinamică şi creşte. Cafeaua Nespresso se adresează celor mai exigenţi dintre consumatori, celor care apreciază atenţia acordată detaliilor şi calitatea excepţională care definesc de altfel industria produselor de lux.

3O5A1325

Cum ai caracteriza piața românească de lux și de lucruri premium în acest moment?

Astăzi, piaţa românească de lux găzduieşte deja nume puternice. Comportamentul consumatorului din România este aliniat tendinţelor europene şi internaţionale, bineînţeles cu unele tipare locale specifice. Clienţii din România au acces la informaţie şi implicit la comparaţie, călătorind foarte mult au fost expuşi experienţelor premium şi au devenit exigenţi, acordând atenţie calităţii produselor cumpărate şi istoriei brandului care le oferă. Brandurile de lux din România trebuie să înțeleagă cum să comunice calitatea și experiențele excepționale înainte de orice, investind în programe speciale pentru fidelizarea clienţilor. Este nevoie de o atenţie constantă care să corespundă exigenţelor pe care le au deja clienţii din România.

Cum vezi modificându-se conceptul de „lifestyle“ în declinare autohtonă, în următorii ani, și care ar putea fi principalii factori de schimbare a modului în care românii privesc luxul și ideea de stil de viață?

Observ că românii sunt din ce în ce mai atenți la definirea individualității lor. Fiecare dintre noi încearcă să-și construiască un stil propriu, unic, care să „vorbească“ cel mai bine despre personalitatea sa. Această înclinare către unicitate atrage de la sine o anumită afinitate către branduri noi, exclusiviste, care oferă produse de o calitate superioară.

Care sunt micile tale plăceri în materie de cafea, cele la care revii mereu, indiferent de alte experimente de gusturi și arome?

Fiecare zi începe pentru mine cu o ceașcă de cafea Nespresso, fără lapte, fără zahăr, simplă, intensă. Dimineața, de obicei, aleg sortimentul Envivo Lungo, cel mai nou sortiment din gama noastră permanentă de 24 Grands Crus, cel mai intens lungo din gamă, care oferă claritate zilei și mă încarcă cu energie. La birou îmi place să savurez un Espresso Vanilla, unul dintre cele 13 sortimente din gama Nespresso profesională, a cărui dulceață naturală poate substitui cu succes un desert în zilele în care, de ce nu, ţii la siluetă.

Dintre toate destinațiile în care ai călătorit vreodată, care a lăsat cea mai puternică amprentă în sufletul tău?

Am fost în multe locuri din România şi de fiecare dată frumuseţea peisajelor, a locurilor şi mai ales a oamenilor m-a fascinat şi m-a determinat să caut noi şi noi destinaţii de vacanţă în ţară. Pentru mine, România are un farmec deosebit, fără egal în lume. Admir frumuseţea sălbatică a zonelor rurale de la munte, îmi place în mod special zona Depresiunii Dornelor și mă fascinează frescele vechi ale mănăstirilor ortodoxe. De la bisericile mici şi intime din lemn la bisericile fortificate, înscrise în patrimoniul UNESCO, de la monumente realizate în stil bizantin sau brâncovenesc, sutele de mânăstiri din ţara noastră sunt destinaţii obligatorii pentru a ne înţelege rădăcinile, spiritualitatea românească.

Care sunt cele trei cărți care te-au marcat și pe care le-ai recomanda fiicei, când va veni vremea?

„Micul Prinț“ este cartea preferată a mea și a fiicei mele. O carte de referinţă ce ne aminteşte atunci când tindem să uităm esenţa, o carte minunată despre iubire şi prietenie, „Numai cu inima poți vedea bine, lucrurile esențiale rămân ascunse ochilor“.

„Pescăruşul Jonathan Livingston“ este o parabolă a lumii noastre, a celor mai profunde credinţe, a eliberării spiritului de trup, de spaţiu sau de timp. M-a făcut să înțeleg că este important să transmitem mai departe toată învățătura pe care o dobândim de-a lungul vieții.

Frumusețea este că mesajele acestor cărţi pot fi recepţionate diferit, în funcţie de nivelul de înţelegere al fiecăruia, în funcţie de vârstă, de pregătire, de înclinaţie.

De asemenea, încerc să îi insuflu fiicei mele pasiunea pentru literatura română. Consider că în paralel cu literatura universală, fiecare om trebuie să fie la curent cu literatura propriului său neam. Consider că acest lucru este necesar pentru construcția identității noastre ca individ într-un context cultural.

Dacă ai putea alege un singur lucru pe care ați vrea ca fiica ta să îl moștenească de la tine, care ar fi acela?

Cred că suntem cu toţii datori să facem tot ce ne stă în puteri să lăsăm lumea un loc mai bun decât era atunci când am găsit-o, şi acesta este cel mai important lucru pe care i l-am transmis fetiţei mele până acum. Una dintre cele mai importante calităţi de care avem nevoie, după părerea mea, care nu se transmite însă biologic, este bunul simț, care se traduce printr-o mulțime de trăsături și comportamente – empatia, înțelegerea, eleganța și delicatețea în comportament, corectitudinea faţă de ceilalţi, etica. Alături de acestea, aș vrea foarte mult să reușesc să îi transmit să aibă întotdeauna încredere în sine și să știe că este perfect „echipată“ cu tot ce îi trebuie pentru a-și croi viața pe care și-o dorește şi a avea grijă de ceilalţi.

Care este realizarea profesională de care te simți cel mai mândră și care este cel mai important lucru despre business pe care l-ai învățat în acești ani?

Succesul unei afaceri este făcut de oameni și pot spune că, de-a lungul carierei mele, am cunoscut o mulțime de oameni minunați, oameni extraordinari, alături de care am construit povești frumoase și durabile. Și aș dori să subliniez acest „alături“ deoarece sunt foarte recunoscătoare pentru faptul că am făcut parte din echipe extraordinare, oriunde am avut ocazia să lucrez până acum.

Ai avut un mentor? Crezi în puterea mentoratului?

Da, cred cu tărie în asta, în fiecare etapă a vieții mele (atât în cea personală, cât și în cea profesională) am avut un reper, câte un mentor către care am privit cu admirație și care mi-a oferit inspirație și călăuzire către o mai bună versiune a mea.

Cât de importanță sau relevantă este în zilele noastre, pentru un om de business, o dezvoltare profesională și personală continuă?

Dezvoltarea personală şi profesională sunt acţiuni continue de schimbare în mai bine a fiecăruia dintre noi. Pentru aceasta, este necesar să conştientizăm ce anume trebuie să îmbunătăţim şi ce abilităţi noi trebuie să deprindem. Suntem datori să evoluăm şi să depunem toate eforturile necesare în direcţia asta, precum şi să oferim mai departe oamenilor din jurul nostru ceea ce am primit de-a lungul vieţii. „Scopul vieţii este dezvoltarea sinelui“ spunea Oscar Wilde în Portretul lui Dorian Gray şi îmi ghidez paşii în viaţă după acest principiu. r