FacebookTwitterLinkedIn

CEO-ul Meta Platforms, Mark Zuckerberg, a prezentat joi căștile de realitate mixtă de următoarea generație, Quest 3. Setul costă 499 de dolari și combină elemente de realitate augmentată și virtuală (AR/VR).

Odată cu lansarea Quest 3, Meta a precizat că va scădea prețurile căștilor Quest 2 existente deja pe piață, potrivit Reuters.

Quest 3 va avea un nou chipset Qualcomm cu o performanță grafică de două ori mai mare decât Quest 2, a spus Zuckerberg. El a adăugat că dispozitivul va fi lansat în toamnă și a promis mai multe detalii la conferința anuală AR/VR a companiei din 27 septembrie.

Anunțul lui Zuckerberg a venit cu mai puțin de o săptămână înainte ca rivalul tehnologic Apple să dezvăluie primul său dispozitiv de realitate mixtă, un produs high-end cu un preț de aproximativ 3.000 de dolari, potrivit unui raport Bloomberg.

Dispozitivele Quest 2 și Quest Pro de la Meta au reprezentat aproape 80% din cele 8,8 milioane de căști de realitate virtuală vândute în 2022, potrivit unei estimări realizate de firma de cercetare de piață IDC.

Cu mult în urmă, pe locul doi, cu o cotă de piață de 10%, a fost dispozitivul Pico de la ByteDance, deținută de China, care controlează și TikTok.

După o explozie de interes în timpul pandemiei, vânzările de căști de realitate mixtă au scăzut în primul trimestru al acestui an cu 54,4%.

Veniturile din segmentele Reality Labs de la Meta, care includ vânzările de căști, au scăzut cu 50% în primele trei luni ale acestui an.