Mercedes-Benz şi-a redus previziunile privind marja de profit anuală după vânzările şi câştigurile slabe din trimestrul al doilea, însă rămâne optimistă privind vânzările de hibride plug-in în al doilea semestru.
Producătorii de automobile germani s-au confruntat cu cererea slabă de vehicule electrice, pe lângă concurenţa locală dură din China, blocajele în aprovizionare şi ratele ridicate ale dobânzilor, notează Reuters.
Mercedes a spus însă că se aşteaptă ca vânzările de hibride plug-in să crească în a doua jumătate a anului 2024, deoarece industria auto din Europa şi SUA anticipează o cerere mai puternică pentru modele hibride, în timp ce vânzările de vehicule electrice au fost sub aşteptări.
Producătorul auto se aşteaptă la o rentabilitate ajustată a vânzărilor în intervalul de 10-11% în acest an, în scădere faţă de intervalul ţintă anterior de 10-12%.
Divizia de maşini a companiei a obţinut o rentabilitate de 10,2% a vânzărilor în al doilea trimestru, în timp ce câştigurile ajustate au fost sub aşteptările analiştilor.
Mercedes a raportat o scădere cu 6% a vânzărilor în prima jumătate a anului, vânzările de vehicule electrice coborând cu 17%.
Mercedes a spus că perspectivele economice sunt marcate de incertitudine, adăugând că a observat o îmbunătăţire a încrederii pieţei în Europa şi ”un impuls solid” pentru vânzări şi cerere pe piaţa din SUA.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.