„Segmentul de smoothie înregistrează o creștere superioară, deoarece publicul interesat învață și înțelege tot mai bine diferențele între segmente și rolul fiecăruia, în viata de zi cu zi”, a spus Melania Damian, director general al companiei Loja Fructelor, care produce brandul Sloop.
Care este, însă, diferența dintre smoothie și suc? Smoothie-urile conțin pulpa și fibrele fructelor și legumelor, și pot fi considerate o gustare, în timp ce sucurile conțin legume sau fructe proaspăt stoarse și hidratează. Un sondaj realizat de Loja Fructelor arată că un sfert dintre participanți consumă cel mai des sucuri, iar 13% consumă smoothie-uri.
„Aproape un sfert din participanții la sondajul consumă, cel mai des, sucuri fresh și 13% optează pentru smoothie. Aproape 30% consumă sucuri fresh sau smoothie-uri făcute acasă, o dată sau de două ori pe lună. Întrebați dacă își fac smoothie-uri sau sucuri fresh acasă, peste 20% răspund că fac acest lucru de câteva ori pe săptămână, iar aproape 6% fac zilnic băuturi din fructe și legume proaspete”, a spus Melania Damian.
În 2012, aceasta punea bazele companiei, alături de alți doi parteneri, lansând mai întâi o gamă de trei smoothie-uri sub brandul Sloop, produse care nu conțin zahăr adaugat și conservanți.
„Penetrarea categoriei este mică, creșterea consumului de smoothie-uri și sucuri din fructe proaspăt stoarse se realizează lent și cu costuri mari, investițiile în marketing pentru promovarea valorilor mărcii Sloop și a beneficiilor produselor Sloop sunt semnificative, dar ne-am angajat de la început că vom investi cel puțin 5 ani până la a articula ambiția de a genera profit”, a adăugat Melania Damian.
Produsele Sloop sunt realizate în Olanda, deoarece în România dimensiunea categoriei este încă mică pentru a fi realizate local. Acestea se regăsesc în două formate, la 250 de mililitri și la 750 de mililitri, atât în lanțurile de retail prezente la nivel național, cum ar fi Mega Image, Carrefour, Cora, Kaufland, Auchan și Profi, precum și în cadrul anumitor cafenele sau magazine specializate în comercializarea produselor naturale.
Compania are în plan extinderea rețelei de distribuție, iar anul trecut a investit într-o unitate de procesare fructe și legume pentru publicul-țintă din București, pentru fructe porționate, cum ar fi nuca de cocos, rodie sau ananas.
Melania Damian spune că anul viitor compania își propune să dezvolte categoria de produse din fructe și legume proaspete și să crească numărul clienților Sloop. Totodată, una dintre provocările pieței pe care aceasta o menționează este nevoia de deschidere mai crescută față de această categorie de produse și informarea consumatorilor.
„Vedem o deschidere din ce în ce mai mare față de această categorie de produse și, în același timp, trebuie să informăm în fiecare zi mai mult și mai bine consumatorii. Pornim de la premise precum cea care arată că 3 din 10 participanți la un sondaj derulat în această lună sunt de părere că un smoothie poate fi făcut din concentrat, 34% cred că sucul fresh poate fi făcut din concentrat, și 2 din 10 români cred că sucul 100% natural este un suc făcut din concentrat.”
În opinia sa, eticheta produsului este cel mai important element de marketing. „Atunci când aleg sucurile pe care le consumă, aproape jumătate dintre români se uită uneori pe etichetă pentru a vedea conținutul de conservanți. 31% nu se uită la detalii de acest tip, iar o cincime nu cumpără niciodată băuturi care conțin conservanți. Așadar, transparența este mult apreciată de public.”
Cele mai mari vânzări ale brandului Sloop se înregistrează în București, supermarket-urile fiind preferate de 29% dintre respondenți. Aproape jumătate dintre români consumă smoothie-uri o dată sau de două ori pe lună, dimineața fiind momentul preferat de consum pentru 30% dintre respondenți.