FacebookTwitterLinkedIn

McDonald’s (MCD.N) a ratat estimările de profit trimestrial pentru prima dată în ultimii doi ani, deoarece consumatorii nu s-au arătat interesați de ultimele oferte, iar conflictul din Orientul Mijlociu a avut un impact asupra vânzărilor internaționale ale lanțului de restaurante de tip fast-food, transmite Reuters.

Creșterea globală a vânzărilor a scăzut pentru al patrulea trimestru consecutiv la 1,9%. Analiștii estimaseră o creștere de 2,35%, potrivit datelor LSEG. „Consumatorul este cu siguranță foarte strict cu privire la modul în care își cheltuie banii”, a declarat CEO-ul McDonald’s, Chris Kempczinski.

Rezultatele McDonald’s au fost, de asemenea, în contrast cu cele ale altor lanțuri de fast-food care au apelat și ele la meniuri cu prețuri avantajoase pentru a atrage clienții selectivi, care fac mai puține călătorii în restaurante. Proprietarul Burger King, Restaurant Brands International (QSR.TO), a depășit așteptările pentru rezultatele trimestriale, în timp ce Domino’s Pizza (DPZ.N) a profitat în urma ofertelor la pizza.

McDonald’s, la fel ca și competitorii săi, a majorat prețurile în ultimul an ca răspuns la creșterea costurilor ouălor și altor materii prime, în timp ce bugetele cu venituri mai mici rămân tensionate. „Am constatat că superioritatea noastră relativă în ceea ce privește accesibilitatea a scăzut în unele piețe”, a adăugat Kempczinski. Vânzările din restaurantele McDonald’s în primul trimestru au crescut cu 2,5% în Statele Unite, mult sub creșterea de 12,6% din anul precedent și puțin sub estimările de creștere de 2,55%.

Vânzările licențelor internaționale ale companiei, care au reprezentat 10% din veniturile sale generale în 2023, au scăzut cu 0,2%, anulând tendințele pozitive din Japonia, America Latină și Europa. Analizații se așteptau la o creștere de 0,98%. În martie, directorul financiar al McDonald’s, Ian Borden, a avertizat despre o scădere secvențială a vânzărilor internaționale în primul trimestru datorită conflictului din Orientul Mijlociu și a economiei slăbite a Chinei, a doua cea mai mare piață a sa după Statele Unite.

Brandurile occidentale precum McDonald’s și Starbucks (SBUX.O) s-au confruntat cu proteste și campanii de boicot împotriva lor din cauza percepției pro-israeliene. Starbucks și-a redus prognoza anuală de vânzări în trimestrul trecut, parțial din cauza vânzărilor și traficului mai scăzut în restaurantele din Orientul Mijlociu.

McDonald’s a fost criticat pentru francizele sale din unele țări musulmane în octombrie, după ce restaurantele din Israel au oferit mese gratuite militarilor israelieni. La începutul acestui an, compania a cumpărat franciza sa din Israel de la Alonyal Ltd. În decembrie, McDonald’s Malaysia a dat în judecată o mișcare care promova boicoturi împotriva Israelului pentru „afirmații false și defăimătoare” care ar fi afectat afacerile sale.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.