Cautare




, Contributor

ForbesForward |
|

Mauricio Mesa Gomez, Director General Cordia România și Spania:“Clienții și-au dat seama că acum este mult mai important raportul calitate-preț”

Se prevede un viitor în care angajații se întorc la birou? Vor mai investi oamenii în achiziționarea de apartamente, în favoarea chiriilor? Criza actuală a adus schimbări fundamentale, însă cum a fost afectată evoluția proiectelor rezidențiale?  
Mauricio Mesa Gomez CEO Cordia Romania

Se remarcă noi tendințe în piața proiectelor rezidențiale și, potrivit lui Mauricio Mesa Gomez, dintre “toate segmentele de real estate, rezidențialul este cel mai puțin afectat“. Vechile tendințe s-au accentuat. Mai bine spus, pandemia a adus în atenția publică vechi atitudini și o conturare mai clară a lor. “Clienții și-au dat seama că acum este mult mai important raportul calitate-preț“, explică Directorul General Cordia România și Spania & Membru în Consiliul de Administrație al Cordia, adăugând faptul că accentul cade acum pe calitate, pe case “smart”, digitale, și pe un mediu destinat lucrului, în contextul regimului de muncă remote. Dar care a fost impactul asupra business-ului?

Cordia s-a adaptat rapid, obișnuită cu situația de criza de acum 10 ani: “Noi ca grup am trecut deja de câteva momente rele, cum ar fi criza din 2008-2009. Nu suntem oportuniști, ne interesează să furnizăm apartamente de calitate la un preț competitive“, explică invitatul Forbes. În prezent, compania a adoptat soluții eficiente, în vederea continuității afacerii. “Noi aveam un sistem virtual, înainte de pandemie, am reușit să facem prezentări virtuale, iar asta ne-a permis să avansăm. Dacă ne uităm la 2019-2020, avem un rezultat aproape similar. Vorbim de undeva la 8000 de unități. Asta spune multe despre cât de important este pentru comparator să ai o locuință de calitate, mai ales acum“, adaugă Mauricio Mesa Gomez, completând cu planurile de viitor ale Codia. Următorul proiect, aflat în plina dezvoltare, este amplasat pe strada Coralilor, de unde vine și numele: Coral Residence. Lucrările de construcție vor debuta în trimestrul unu al anului următor, însumând o serie largă de caracteristici: “Tot ce înseamnă parter înseamnă spații verzi. Există câte un pompier pentru fiecare bloc. Când cobori din bloc, nu vezi decât biciclete și pietoni. O să ieșim în piață cu un preț foarte competitiv și cred că va avea un success sigur“. Însă nu este singurul proiect pe care Cordia îl cuprinde în strategia sa. Mauricio Mesa Gomez prezintă: “Avem securizate în continuare câteva locații care ne-ar permite o dezvoltare de 2000 de apartamente în următorul an, avem încredere în piața românească, suntem în continuare în mod de achiziții. În momentul de față, suntem în analiza de câteva locații pe care le vom anunța în următoarea perioadă, cu un buget de 30-40 milioane de euro, pentru următoarele investiții.”

Și dacă tot vorbim de viitor, Directorul General Cordia România și Spania oferă în cadrul ediției #64 din Seria de evenimente online de business Forbes Forward e·vent și câteva predicții. “Noi preconizăm că prețurile vor fi în continuare în creștere, nu estimăm o scădere agresivă, ca în 2009, este o criză sanitară, dar nu una financiară. Mulți cumpărători au lichiditate, băncile împrumută în continuare, deși sunt mai atenți“, spune el. Cordia se așteaptă la o menținere sau o creștere a prețurilor, iar din punct de vedere al clienților, reprezentantul companiei consideră că flexibilitatea programului de lucru va rămâne, deci și atitudinea persoanelor va fi conturată în acest sens. “Din punct de vedere al tehnologiei, a devenit foarte importantă partea de smart home systems, unde poți avea un confort extra acasă, clienții sunt mult mai atenți la elementele de genul acesta“, completează Mauricio Mesa Gomez.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii