FacebookTwitterLinkedIn

Autoturismele electrice, hibride plug-in și full hybrid au ajuns să dețină, după primele opt luni din acest an, o cotă de piață de 20,6%. Ponderea autoturismelor electrice a ajuns la 7,8% în primele opt luni ale anului, față de 2% în anul anterior, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

“Ca şi în 2021, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în 2022, achiziţiile din această categorie aproape s-au dublat (+89,3%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+309,8%) şi a celor plug-in hybrid (+59,6%)”, potrivit asociației.

Cele mai vândute mașini integral electrice au fost Dacia Spring, cu 3.526 unităţi, în creştere de 54 ori faţă de primele opt luni din anul trecut, Tesla (3.340 unităţi), Volkswagen e-UP! (332), Hyundai Kona (299) şi Renault Zoe (179).

Pe segmentul autoturismelor Plug-in, primele poziții au fost ocupate de Ford Kuga (271 unităţi și în creștere cu 129,7%), Renault Captur (181), Mercedes Benz GLE (172), Hyundai Tucson (152) şi Mercedes Benz GLC (150).

În categoria autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, cel mai vândut model a fost Toyota Corolla (1.704 de unităţi și în creștere cu 13,1% faţă de 2021), urmat de Toyota C-HR (1.390 de unităţi) şi Toyota RAV4 (1.129 de unităţi).

Cele mai multe achiziții de autoturisme în august 2022 au fost realizate de persoane juridice, care acoperă 54% din totalul achizițiilor de autoturisme.

În primele opt luni ale anului în curs, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice (58% din total), și 42% de către persoane fizice.