FacebookTwitterLinkedIn

Asia acoperă până la 90% din cererea mondială de organe de asamblare. Europa și-a păstrat specializarea pe piața automotive. Uniunea Europeană încearcă să protejeze ce a mai rămas din producția europeană de șuruburi, printr-o taxă anti dumping.

 „În toate domeniile de activitate, de la service-uri auto, la producători de autovehicule, până la șantiere din România, Europa și chiar SUA, fie că este vorba despre extinderea unui stadion sau a unui aeroport ori construcția unui pod, a unui bloc sau, a unei fabrici sau a unui subansamblu aeronautic, toate folosesc produsele Hexagon Oa. Avem cea mai variată gamă de organe de asamblare din țară”, spune Marius Sfîru, Managing Partner Hexagon Oa, în emisiunea Forbes Forward realizată de Forbes România.

Calitatea șuruburilor și a organelor de asamblare în general este dată de mai mulți factori: materia primă, procesul de fabricație, calitatea proceselor termice prin care se ajunge la o anumită duritate și zincarea.

“Uniunea Europeanâ face demersuri în standardizarea organelor de asamblare, dar sunt și standardizări neactualizate cu legislațiile din domeniu. În domeniul construcțiilor mecanice, UE a ridicat standardul și a interzis folosirea șuruburilor provenite din Asia. Sunt folosite doar șuruburi produce în Europa, cu certificare CE”, explică Marius Sfîru.

AI își spune cuvântul în toate domeniile, mai ales în logistică și depozitare, prin automatizarea depozitelor.

“Pentru un șurub ales corect încă este nevoie de oameni buni și instruiți”, precizează Marius Sfîru.

Uniunea Europeană încearcă să protejeze ceea ce a mai rămas din producția europeană de șuruburi, printr-o taxă anti dumping, aplicată pentru o parte dintre organele de asamblare.

“A doua taxă anti dumping din domeniul organelor de asamblare este în vigoare din 18 februarie 2022, valabilă pentru o parte dintre aceste produse și este în valoare de 86,5%. Sunt producători din China care beneficiază de reducerea acestei taxe, până la 36,9%”, mai spune Marius Sfîru.

Prețurile organelor de asamblare au crescut ca urmare a aplicării taxei anti dumping, a războiului din Ucraina care a creat dificultăți în aprovizionare și apoi a crizei containerelor.

Legislația permisivă din China și costul mic cu forța de muncă a permis producătorilor asiatici să fie mai competitivi decât cei europeni, astfel încât astăzi Asia acoperă până la 90% din cererea mondială de organe de asamblare, iar piața europeană și-a păstrat specializarea pe piața automotive și pe produsele care necesită mai multă inginerie.

“Europa nu mai este competitivă pe anumite organe de asamblare. Sunt și produse de calitate superioară, precum cele folosite pentru construcțiile metalice, a căror producție a fost reglementată de Uniunea Europeană ”, susține Marius Sfîru.

Care este cea mai de preț lecție pe care ai învățat-o din aceste perioade atât de incerte? Atât pe plan profesional, cât și pe plan personal.

Inspirat de unul dintre citatele sale favorite, care îi aparține lui Winston Churchill: “Succesul nu este final, eșecul nu este fatal: curajul de a continua este ceea ce contează”, Marius Sfîru spune că în toți acești ani, în care am avut pandemie și apoi război, a învățat că nu poate face lucrurile singur, că are nevoie de susținere multă, chiar foarte multă din partea familiei și colegilor din toate departamentele.

Hexagon Oa are 55 de angajați, distribuiți în țară, iar cultura organizației susține dezvoltarea organică a companiei.