Cautare




, Contributor

Tech |
|

Marcel Borodi, CEO Brinel: “A fost mai mult timp pentru implementarea noilor soluții IT și pentru optimizarea proceselor de business”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.  
MarcelBorodiBRINEL

Marcel Borodi, CEO Brinel

 

Evoluția companiei într-un cuvânt

Neașteptate. Din fericire, cu toată incertitudinea pe care am străbătut-o și încă o mai parcurgem, la BRINEL am reușit să ne depășim obiectivele stabilite pentru anul 2020. IT-ul, în general, și serviciile cloud, în particular, au fost mai puțin afectate negativ de pandemie, iar anumite segmente au crescut surprinzător de bine. S-au ars în doar câteva luni etape pentru care în mod uzual ar fi fost necesari mai mulți ani. Desigur, acest proces a fost haotic în primă fază, cu solicitări ad hoc, dar nevoia imediată pentru activități profesionale remote a adus securitatea cibernetică, cloud-ul, internet-ul în general și terminalele portabile în prim plan. Doar ca exemplu, cererea globală de laptopuri a depășit în câteva luni de peste patru ori capacitatea de producție cumulată. Platformele colaborative ca Teams de la Microsoft sau Webex de la Cisco au fost printre primele servicii la care ni se solicitau zilnic, cu un ritm mai mare decât puteam livra fizic. Dar lucrurile s-au mai stabilizat în câteva luni și a urmat conștientizarea riscurilor cibernetice. A lucra de la distanță, prin rețele publice și fără pregătirea anterioară pentru lucrul într-un mediu mai puțin protejat, te expune la multiple riscuri. “Bătălia” dintre atacatori și apărători este continuă, dar în câmp deschis le-a fost mai ușor să acceseze datele clienților sau chiar să le preia controlul sistemelor. Apărarea clienților de atacurile cibernetice reprezintă un proces care se desfășoară continuu, 24 ore pe zi, 7 zile săptămânal.

Apoi, în contextul evoluției pandemiei, a fost mai mult timp pentru implementarea noilor soluții IT și pentru optimizarea proceselor de business. În plină mișcare, clienții nu reușeau să aibă timp pentru aceste proiecte, dar acum a fost posibil. Managerii care gândesc pe termen lung nu așteaptă să treacă criza, ci se pregătesc în mod constant pentru ce va urma. Spre exemplu, băncile au accelerat transformarea digitală, iar campioni sunt cei care au știut să înceapă procesele de digitalizare la timp .

Cele mai importante lecții

Chiar înainte de momentul declanșării pandemiei, tocmai ce experimentam procedural cum este să lucrezi «from-home» o zi-două zile pe lună, dar am fost siliți brusc să trecem cu toții la munca în afara birourilor. Chiar dacă inițial ni s-a părut natural, n-a fost atât de simplu să ne organizăm timpul, comunicarea și sincronizarea activităților, dar în final a funcționat neașteptat de bine. Apoi, acolo unde există o colaborare stabilă și de încredere între beneficiari și furnizori, colaborarea de la distanță poate să funcționeze eficient (măcar o vreme). În tot acest context, suntem plini de recunoștință față de beneficiarii BRINEL, față de partenerii noștri și față de colegi că s-au străduit cu toții să continuăm activitatea precum înainte de pandemie. Îngrijorarea care a cuprins o bună parte a populației a mai complicat interacțiunile absolut obligatorii, dar totuși a funcționat. În general, am observat aceleași tipuri de comportamente: oameni foarte responsabili, pe de o parte, și alții iresponsabili, de cealaltă parte, care consideră că dacă își asumă un risc, trebuie să supună și pe alții aceluiași risc. Și, de asemenea, cred că lipsa răbdării a influențat multe acțiuni…

Prestația autorităților

Reacția a fost surprinzătoare și neașteptată, autoritățile s-au străduit mult. Cum nimeni nu știa clar ce trebuie făcut, nu înseamnă că strădania a dat mereu rezultatele așteptate. Dar a fost o abordare destul de responsabilă, ținând cont de situația in care ne-a găsit pandemia. Stimulentele economice (de care noi nu am beneficiat) mi s-au părut utile, iar retrogradarea ratingului de țară nu credeam că va fi evitată. Felicitări celor care au contribuit la asta și felicitări specialiștilor care au contribuit la localizarea în România a noii agenții europene pentru securitate cibernetică.

Strategia de business pentru 2021

Pentru compania BRINEL, cele trei puncte ale strategiei pentru 2021 sunt sănătatea colegilor, asigurarea serviciilor către beneficiari și creșterea pe noile tendințe tehnologice și pe noi piețe. Noi am dat prioritate cloud-ului, dar piață adopta lent această tehnologie. Dintr-odată, adopția a devenit accelerată. În ceea ce privește Inteligența Artificială, am tatonat terenul, dar construcția modelelor antrenate pe segmentele de interes, mai cere ceva timp. Livrarea de la distanță, ca serviciu, ne-a deschis piața globală. Suntem surprinși cât de natural lucrăm cu clienți din Suedia sau Franța, fără a-i fi vizitat vreodată. Avântul luat de digitalizare (inclusiv la noi în țară) ne deschide mai multe oportunități decât pot duce resursele existente.

Provocări în 2021

Pandemia va fi cea mai mare provocare la nivel mondial cel puțin în prima jumătate a anului 2021. Iar pandemia  poate fi însoțită de adâncirea crizei economice. Tehnologia facilitează transformarea, dar nu este mai dificilă decât fenomenele sociale.Până la urmă, tehnologia o poți stăpâni și controla. Omul, reacțiile sale, adaptarea mai rapidă sau mai lentă la schimbări, reprezintă o provocare uriașă, mai ales în perioade precum cea traversată acum. Acceptarea noilor condiții și a efortului de a se adapta, solicită abilități mai complexe decât învățarea unei aplicații noi. Un simplu zvon care vine peste o anumită așteptare, poate bulversa totul.

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii